آیا استفاده از چادری برای زنان سبب اختلالات چشم آنها می شود؟

© Sputnik / Zuhal Sarhadآیا استفاده از چادری برای زنان سبب اختلالات چشم آنها می شود؟
آیا استفاده از چادری برای زنان سبب اختلالات چشم آنها می شود؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چادری یا برقه به نظر بیشتر شهروندان افغانستان برای زنان زندان متحرک است.

Женщины в никабе - اسپوتنیک افغانستان
رهبر جناح راست پارلمان استرالیا با چادری داخل تالار شد + عکس
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، چادری یا برقه اگرچه از چندین دهه پیش در افغانستان رواج داشت، اما در زمان طالبان پوشیدن برقه یا همان چادری به خاطر ترس از طالبان رواج بیشتر پیدا کرد.

شماری از شهروندان با تشبیه چادری به زندان متحرک می‌گویند که استفاده از چادری جایگاه شرعی نداشته و هیچ پیوندی هم به فرهنگ افغانستان ندارد. به باور آنان، چادری یا برقه بر بانوان افغانستان تحمیل شده است.

حتی تا امروز هم متاسفانه برخی از بانوان برای رفتن از یک‌جای به جای دیگر و یا گشت‌‎وگذار در بازار، مجبور اند که با چادری از خانه بیرون شوند.

بر اساس گزارش سلام وطندار، بانوان که چادری به سر می کنند زیادتر شکایت از ضعیف شدن چشمان شان دارند و آنان به این خبرگزاری گفته است که پوشیدن برقه مشکل بینایی شان را دو چندان کرده است.

پزشکان درباره پوشیدن برقه می گویند: استفاده از چادری برای بانوانی که چشم‌های‌شان زاویه دارد، مشکل‌زا است و استفاده از چادری سبب افزایش مشکلات بینایی آنان می‌شود.

در کنار زنان، برخی از مردان نیز چادری را رسم ناپسند می‌دانند.

این مردان می گویند، پوشیدن چادری نه تنها مانع آزار و اذیت آنها نمی شوند، بلکه زنان فساد پیشه با پوشیدن چادری بسیار آزادانه این کار را انجام داده می توانند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала