کاهش قیمت خدمات انترنتی الی هشتاد درصد در افغانستان

© SXCکاهش قیمت خدمات انترنتی الی هشتاد درصد در افغانستان
کاهش قیمت خدمات انترنتی الی هشتاد درصد در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان از کاهش هشتاد درصدی بهای انترنت تا سه ماه دیگر خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مسئولین وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی اعلام کرده اند که بر بنیاد دستور رییس‌جمهور اشرف غنی، روی طرحی کار می‌کنند که بر اساس آن در کنار کاهش بهای انترنت، مصئونیت و کیفیت خدمات انترنتی نیز افزایش خواهند یافت.

نجیب ننگیا، سخنگوی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، می‌گوید که بر بنیاد برنامۀ تازۀ این وزارت، کیفیت و مصئونیت خدمات انترنتی در کشور افزایش خواهد یافت.

او گفت: "در نشستی که هفتۀ پیش برگزار شده بود، بر بنیاد حکم رییس‌جمهور، ما روی یک برنامه کار می‌کنیم که در سه ماه آینده خدمات انترنتی در تمام افغانستان و در تمام شرکت‌ها از ۶۰ تا ۸۰ درصد کاهش میابند. ما روی این برنامه کار می‌کنیم و امیدواریم که بهای خدمات انترنت به اندازۀ قابل ملاحظه کاهش یابد".

نارضایتی رییس جمهور از کیفیت خدمات انترنتی افغان تلیکام - اسپوتنیک افغانستان
نارضایتی رییس جمهور از کیفیت خدمات انترنتی افغان تلیکام

اما باشنده‌گان شهر کابل می‌گویند با وجود وعده‌های مکرر وزارت مخابرات تا کنون در کیفیت و بهای این خدمات هیچ تغییری نیامده است.

بر بنیاد آمارهای وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، در حال حاضر تا سه و نیم میلیون تن در کشور از خدمات انترنتی استفاده می‌کنند و به گفتۀ این نهاد این رقم تا چند سال آینده به گونۀ چشمگیری افزایش خواهد یافت.

این در حالی است که هشت ماه پیش وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی تعهد سپرد که بهای خدمات انترنتی در کشور تا بیست درصد کاهش خواهند یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала