اخراج هزاران امام مساجد عربستان به دلیل تبلیغ افراطیت

© Sputnik / Bilal Hussein)اخراج هزازان امام مساجد عربستان به دلیل تبلیغ افراطیت
اخراج هزازان امام مساجد عربستان به دلیل تبلیغ افراطیت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه عربستان در مصاحبه با شبکه "روسیه 24" گفته است که کشورش برای مبارزه جدی با تروریسم، هزاران تن از ائمه مساجد را به دلیل تبلیغ ایدیولوژی افراطی اخراج کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان امروز در مصاحبه با شبکه "روسیه 24" گفته است که کشورش برای مبارزه جدی با تروریسم، هزاران تن از ائمه مساجد را به دلیل تبلیغ ایدیولوژی افراطی اخراج کرده است.
وزیر امور خارجه عربستان گفته است که همکاری عربستان و مسکو در مبارزه با تروریسم جدی و دوام دار است و ریاض نیز در این راستا "سنگ تمام" خواهد گذاشت و در این مبارزه نقش عمده ای را ایفا می کند.
جبیر همچنان ابراز امیدواری کرده است که این همکاری منجر به لغو تحریم های اتحادیه اروپا و ایالات متحده بر ضد روسیه شود و ریاض در این بین نقش مثبتی را بازی کند.
او درباره اخراج امامان برخی مساجد چنین گفت: " ما با پراکندن ایدیولوژی افراط گرایانه با جدیت برخورد خواهیم کرد و نظام آموزشی ما نباید حاوی مطالبی با چنین مضامینی باشد. مقابله با سوءتفسیر از مبانی دینی و دستورات اسلامی در برنامه های قاطع ما جا دارد و دولت عربستان جدی تر از گذشته با آن برخورد خواهد کرد".
وی گفت که دولتش تلاش می کند، تفاسیر دینی از کتب اسلامی به روز رسانی شود تا برخی از شبهات در مبانی مذهبی به افراطیت دامن نزند. 
رابطه روسیه و عربستان ظرف چند دهه گذشته عموما سرد و گاهی پر تنش بوده؛ اما سفر هفته گذشته سلمان بن عبدالعزیز، شاه عربستان به روسیه، احتمالاً روابط دو کشور را بهتر ساخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала