معاون مجلس نمایندگان به غصب ملکیت های مردم متهم شد

© AP Photo / Rahmat Gul, Poolمعاون مجلس نمایندگان به غصب ملکیت های مردم متهم شد
معاون مجلس نمایندگان به غصب ملکیت های مردم متهم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک عضو هیات موظف در مجلس نمایندگان گفته است که معاون اول این مجلس به دست داشتن در غصب و تصرف ملکیت های مردم متهم شده است.

 به‌ گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، انجنیر ذکریا، عضو مجلس که با اعتراض کنندگان در پشت دروازه شورای ملی صحبت کرده است، در نشست امروز علنی مجلس گفت که حدود ۲۵۰ الی ۳۰۰ نفر که مربوط به لطیفی مارکیت می‌شدند، مدعی هستند که همایون همایون، معاون اول مجلس نمایندگان کشور ملکیت‌های آنان را گرفته است.

آقای ذکریا افزود که حالا مسوولیت پارلمان است که به شکایت معترضان رسیدگی کند و یک کمیسیونی را برای بررسی این ادعا توظیف کند که اگر ادعای مردم بر حق بود، از حق شان باید دفاع صورت گیرد؛ تا عدالت جمعی رعایت شود.

این عضو مجلس نمایندگان پیشنهاد کرد:" ما با این حرکت خود اجازه می‌دهیم هرکسی که مظلوم واقع می‌شود، پشت این دروازه بیاید و به شکایتش عادلانه رسیدگی شود."

این اظهارات با مخالفت برخی نمایندگان حاضر در جلسه به همراه شد.

لالی حمیدزی، عضو مجلس گفت که در درون مجلس هزاران جنجال دیگر وجود دارد، برای سفید کردن یک مساله مردم را علیه وکلا جمع نکنید.

عبدالرحیم ایوبی، عضو مجلس این مجلس نیز گفت که این قضیه به سارنوالی مربوط می‌شود و هرگاه همایون همایون متهم باشد، حتما به سارنوالی خواهد رفت.

همایون همایون، معاون اول مجلس نمایندگان پیش از این، این اتهام را رد کرده بود.

این اتهام در حالی به آقای همایون مطرح شده است که او از چندی به این سو رئیس مجلس و رئیس دارالانشای مجلس را به دست داشتن در اختلاس و فساد متهم کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала