اردوغان: آمریکا می خواهد ما را مانند شیر رام بسازد

© AFP 2023 / Tobias SchwarzПрезидент Турции Реджеп Тайип Эрдоган
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، با انتقاد از بحران بین انقره و واشنگتن، کشور خود را به یک شیری که پنجه های او را بریده باشند ، مقایسه کرد.

به گزارش اسپوتنیک ،رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشستی با والیان در انقره گفت: ترکیه را می خواهند از همه اطراف به مانند یک شیر " درنده" که ، پنجه آن را بریده باشند احاطه نمایند آنها به ترکیه قدیمی عادت گرفته اند و یک ترکیه قوی را به رسمیت نمی شناسند. عزم ما در دفاع از استقلال ترکیه به شدت از سوی کسی مورد نگرانی قرار گرفته است.
رجب طیب اردوغان در ارزیابی بحران لغو روادید با آمریکا، جان باس سفیر این کشور در انقره را مسئول این بحران آفرینی خواند و گفت: دستگیری کارمند کنسولگری آمریکا در استانبول با استناد به دلایل متقن و در چارچوب یک پرونده قضایی صورت گرفته است.

او افزود: از تصمیم اخیر واشنگتن در توقف صدور ویزا شگفت زده شدیم. در برابر تصمیماتی که علیه ما اتخاذ می شود سکوت نمی کنیم. سفیر آمریکا در انقره عامل بروز بحران روادید است. رییس جمهور ترکیه در ارزیابی تنش اخیر با واشنگتن گفت: آمریکا شریک راهبردی اش (ترکیه) را فدای سفیرش کرد.
او همچنین اعلام کرد که ما خود تسلیحات مورد نیازما را تولید می کنیم و دیگر تسلیحات وارد نخواهیم کرد. ترکیه هیچ نیاز و وابستگی به آمریکا ندارد و از این به بعد از سلاح‌های آمریکایی استفاده نخواهیم کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала