ایران: «ثبات افغانستان به نفع تمام کشور های منطقه است»

© Fotolia / Borna_MirTeheran (Iran)
Teheran (Iran) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دگر جنرال طارق شاه بهرامی سرپرست وزارت دفاع ملی با سفیر جمهوری اسلامی ایران ملاقات نمود.

در این ملاقات هر دوجانب  روی موضوعات ذیعلاقه به خصوص تأمین امنیت وثبات منطقه و گسترش روابط بین دو کشور بحث و تبادل نظر نمودند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران ثبات افغانستان را به نفع تمام کشور های منطقه دانسته، جهت گسترش ارتباطات دعوت نامه وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران را به سر پرست وزارت دفاع ملی کشور تقدیم نمود تا در یک فرصت مناسب از آن کشور دیدن نماید.

آمادگی ایران برای افزایش همکاری با افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی ایران برای افزایش همکاری با افغانستان

به همین گونه سر پرست وزارت دفاع ملی طی ملاقاتی با آقای "پیریمایودان" سفیر جدید التقرر اتحادیه اروپا در افغانستان، پیرامون وضعیت جاری امنیتی افغانستان و منطقه صحبت نمودند.
سر پرست وزارت دفاع ملی وضعیت امنیتی کشور را تشریح نموده گفت:" نحوه عملکرد قوای مسلح افغانستان نسبت به گذشته منسجم تر، هماهنگ و از کار آیی بیشتر بر خور دار گردیده است".
آقای بهرامی در مورد پلان انکشافی چهار ساله اردوی ملی صحبت نموده گفت:"انکشاف قوای هوای، قوای خاص ، مدغم ساختن پولیس امن و نظم عامه و پولیس سرحدی در تشکیل وزارت دفاع ملی، محود فساد و ایجاد رهبری سالم ، مسلکی سازی و آوردن اصلاحات در اردوی ملی، در این پلان گنجانیده شده است.
پیرمایودان در این ملاقات گفت:" جامعه جهانی به خصوص کشور های عضو اتحادیه اروپا در پی یک افغانستان با ثبات میباشد و به همین دلیل سربازان شان مشوره دهی و ارتقای ظرفیت های مسلکی منسوبین قوای مسلح افغانستان در چوکات ماموریت حمایت قاطع در کنار افغان ها هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала