اسپوتنیک. نظرسنجی: کدام کشور یا گروهی از کشورها در انتخابات کشورهای دیگر تأثیر قابل توجهی دارد؟

© Sputnik / Grigory Sysoyev /  مراجعه به بانک تصاویر اسپوتنیک. نظرسنجی: کدام کشور یا گروهی از کشورها در انتخابات کشورهای دیگر تأثیر قابل توجهی دارد؟
اسپوتنیک. نظرسنجی: کدام کشور یا گروهی از کشورها در انتخابات کشورهای دیگر تأثیر قابل توجهی دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این نظر سنجی را برای اسپوتنیک نیوز یکی از قدیمی ترین شرکت نظر سنجی فرانسوی IFOP تا تاریخ 20 سپتمبر 2017 در فرانسه، آلمان، بریتانیا و لهستان انجام داده است.

در این نظر سنجی 3228 نفر از کشورهای فرانسه (807)، آلمان (803)، انگلستان (802)، پولند (816) که سن شان بالای 18 سال می باشد، شرکت نموده و به پرسش های این شرکت نظر سنجی پاسخ داده اند.

این افراد بر اساس جنس، جنس و جغرافیا نمونه برداری شده است و بیشترین خطاها برای نمونه گیری این داده ها در تمام کشورهای 3.1+- و سطح اطمینان 95 درصد است.

از پاسخ دهندگان خواسته شده است: که با توجه به نفوذ سیاسی و اقتصادی، و همچنین قابلیت های خدمات ویژه، به نظر شما کدام کشور بر انتخابات کشورهای دیگر تاثیر گذاشته می تواند؟

پاسخ:

 

  • ایالات متحده امریکا
  • روسیه
  • اتحادیه اروپا
  • دیگر کشورها
  • هیچکدام

 

© Sputnikنظرسنجی اسپوتنیک: کدام کشور یا گروه کشورها بر انتخابات دیگرکشورها تاثیر زیادی می گذارد؟
نظرسنجی اسپوتنیک: کدام کشور یا گروه کشورها بر انتخابات دیگرکشورها تاثیر زیادی می گذارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
نظرسنجی اسپوتنیک: کدام کشور یا گروه کشورها بر انتخابات دیگرکشورها تاثیر زیادی می گذارد؟

در نتیجه این نظر سنجی پاسخ دهندگان در فرانسه، آلمان و لهستان بیش از 40 درصد (فرانسوی ها و پولندی ها 43 درصد، آلمانی ها41 درصد) و یک سوم بریتانیایی ها (33 درصد) بر این باورند که ایالات متحده امریکا در انتخابات کشورهای دیگر می تواند تاثیر بگذارد.

اما در همین حال کمتر از 30 درصد (29 درصد پولندی ها، 28 درصد آلمانی ها، 27 درصد فرانسوی ها و 21 درصد انگلیسی ها) ساکنان قاره ای اروپا موافق اند که روسیه می تواند بر انتخابات کشورهای دیگر تاثیر بگذارد.

جالب است بدانید که در بریتانیا درصد کسانی که فکر می کنند، اتحادیه اروپا در انتخابات کشورهای دیگر دخالت می کند، بالاتر است؛ بنابراین، بریتانیایی ها با 18 درصد در مقایسه با 8 درصد فرانسوی ها، 10 درصد آلمانی ها و 12 درصد لهستانی ها بر این باورند که اتحادیه اروپا می تواند در انتخابات کشورهای دیگر تاثیر بگذارد.

جوانان (کمتر از 35 سال) نسبت کسانی که سن شان بیشتر از (35) سال می باشد، بر این باورند که ایالات متحده در انتخابات کشورهای دیگر زیاد تاثیر گذار است: در فرانسه 49 درصد در برابر 41 درصد، در آلمان 55 درصد در برابر 36 درصد، در انگلستان 39 درصد در برابر 30 درصد و در پولند 51 درصد در برابر 39 درصد قرار دارد.

همچنان افرادی که از تحصیلات عالی نسبت به کسانی که تحصیلات پایین دارند، بر این باورند که ایالات متحده امریکا بر انتخابات کشورهای دیگر بیشتر تاثیر گذار است: در فرانسه 46 درصد در برابر 39 درصد، در آلمان 47 درصد در برابر 37 درصد، در بریتانیا 34 درصد در برابر 22 درصد و درپولند 53 درصد در برابر 42 درصد قرار دارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала