تکنالوژی گرم کردن خانه ها به کمک سرما کشف شد!

© Sputnik / Jurij ShestopalovТабло показывающее температуру воздуха на одном из зданий в Нефтеюганске
Табло показывающее температуру воздуха на одном из зданий в Нефтеюганске - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان اکادمی علوم روسیه، میتودی را کشف نمودند که می توان در شرایط هوای سرد و سرما ، گرمی را به دست آورد .

به گزارش اسپوتنیک، برای انجام این کار، دانشمندان پیشنهاد می کنند که در درجه پایین هوا ، بخار میتانول توسط مواد متخلخل " شکل پذیر "جذب شود. اولین نتایج این تحقیق، که توسط کمک مالی از سوی بنیاد علمی روسیه (RPF) پشتیبانی می شود، در مجله Applied Thermal Engineering منتشر گردیده است.
دانشمندان کیمیا سیکل " چرخه " ای را به نام "Heat from the cold" ("TePHol") پیشنهاد نموده اند. دانشمندان گرما را با استفاده از تکنالوژی جذب میتانول توسط یک ماده متخلخل به دست می آورند. این تکنالوژی عبارت از جذب مواد از مخلوط محلول یا گاز با یک ماده دیگر (جاذب) است که برای جداسازی و تصفیه مواد مورد استفاده قرار می گیرد.
یکی از نویسندگان این مقاله، دکتر یوری ارستوف، اظهار داشت: "این ایده ابتدا به طور نظری پیش بینی شد. میتود جاذب باید بصورت مطلوب صورت گیرد و سپس مواد واقعی را با خواص نزدیک به واقیعت ترکیب کند."
ماده اصلی بخار میتانول است که معمولا توسط کاربن فعال جذب می شود. اابتدا از کاربن فعال که در دسترس قرار داشت استفاده شد.
علاوه بر این، محققان تجزیه و تحلیل ترمودینامیکی سرما — گرما را انجام دادند که ایده تقریبی روند تحول را مشخص می کند و شرایط مطلوب برای تحقق جذب را تعیین می کند. دانشمندان باید معلوم می نمودند که آیا دوران ترمودینامیکی جدید می تواند قدرت کافی برای تولید گرما را فراهم کندیا خیر؟
برای پاسخ به این سوال، یک نمونه آزمایشگاهی از واحد سرما- گرما با یک جاذب، یک تبخیر کننده و کریستات ها که شباهت هوای سرد و غیر انجماد آب را شبیه سازی کرد، گرفته شد
آزمایشات نمونه های اولیه "سرما — گرما" در شرایط آزمایشگاهی که به شرایط هوای زمستان سایبریا شبیه سازی شده بود با موفقیت انجام شد.
با استفاده از دو ترموستات طبیعی (مخزن گرما) در زمستان، به عنوان مثال هوای (منفی 20 تا 40 درجه سانتیگراد) و آبهای غیر انجماد از دریا ، جهیل و آبهای زیرزمینی (0 —20 درجه سانتیگراد) با تفاوت 60 درجه سانتی گراد، ممکن است برای گرم کردن خانه ها گرما تهیه گردد. یوری آریستوف گفت: " به هر اندازه که در بیرون هوا سرد باشد ، بهتر است."
در حال حاضر، دانشمندان چهار سربنت جدید را که در مرحله آزمایش قرار دارند، سنتز کرده اند. به گفته نویسندگان، اولین نتایج این آزمایش ها بسیار دلگرم کننده است

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала