داعش در افغانستان بزرگ نمایی می‌شود!

© AP Photo / Seivan Selimیک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد
یک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس سابق امنیت ملی ا"رحمت الله نبیل" اعلام کرد که برخی از سیاستمداران، گروه تروریستی داعش در افغانستان را بزرگنمایی می‌کنند در حالی که این گروه تروریستی ارتباطی با داعش در عراق و سوریه ندارد.

به گزارش اسپوتنیک «رحمت‌الله نبیل» رئیس سابق امنیت ملی در نشست امنیتی هرات گفت که بر اساس ارزیابی‌های وی در دوران ریاستش بر اداره امنیت ملی افغانستان به این نتیجه رسیده است که گروه تروریستی داعش در افغانستان ارتباطی با تروریست‌ها در عراق و سوریه ندارد.
وی افزود: برخی از سیاستمداران، حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان را بزرگنمایی کردند و به کشورهای همسایه هشدار دادند که این گروه تروریستی امنیت آنها را تهدید می‌کند.
به گفته نبیل، این موضوع سبب شد که برخی از کشورها به جای حمایت از نیروهای امنیتی افغان از گروه طالبان برای مبارزه داعش در افغانستان حمایت کنند.
رئیس سابق امنیت ملی افغانستان خطاب به کشورهای منطقه گفت: مبارزه با تروریسم با استفاده از سایر گروه‌های تروریستی امکان پذیر نیست.
پیش از این نیز برخی کارشناسان افغان گفته بودند که گروه تروریستی داعش در افغانستان حضور ندارد و جایگاهی نیز بین مردم این کشور ندارد، بلکه افراد وابسته با سازماندهی خارجی در این کشور تحت عنوان «داعش» فعالیت می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала