ادامه گفتگو تا آغاز جنگ در کوریا

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaادامه گفتگو تا آغاز جنگ در کوریا
ادامه گفتگو تا آغاز جنگ در کوریا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیلرسون: ایالات متحده تا قبل از اولین بمب همچنان به حل بحران با کوریائی شمالی ادامه می دهد

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا گفت: ایالات متحده تلاش های دیپلماتیک را برای حل و فصل بحران کوریائی شمالی ادامه خواهد داد تا قبل از اینکه اولین بمب سقوط کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، وزیر امور خارجه امریکا رکس تیلرسون گفت: ایالات متحده تلاش های دیپلماتیک را برای حل و فصل بحران کوریائی شمالی ادامه خواهد داد تا قبل از اینکه اولین بمب سقوط کند.

او ادامه داد: دونالد ترامپ برای حل مسئله کوریائی شمالی دنبال راه حل های دیپلماتیک است و دنبال جنگ با این کشور نیست.

تیلرسون همچمنین اشاره کرد که تلاش های دیپلماتیک تا زمانی که اولین بمب سقوط کنند ادامه خواهد داشت.

برعلاوه فشار جامعه جهانی، کوریائی شمالی همچنان به توسعه برنامه های راکتی و هسته ای خود ادامه می دهد. در اوایل ماه سپتامبر، کوریائی شمالی اعلام کرد آزمایش بمب هایدروجنی آن موفقیت آمیز بوده و یک هفته قبل از آن آزمایش راکت بالستیکی را انجام داده بود.

پس از آن، شورای امنیت سازمان ملل متحد، تحریم های جدیدی علیه کوریائی شمالی اعمال کرد که به طور قابل توجهی قابلیت های صادرات و واردات پیونگ یانگ را محدود می کرد.

ایالات متحده بارها و بارها از کوریائی شمالی درخواست کرد تا تحریکات را متوقف کند. واشنگتن و پیونگ یانگ به طور سیستماتیک اظهارات تند و تهدید آمیز با یکدیگر رد و بدل کردند. دونالد ترامپ در سازمان ملل تهدید کرد که کوریائی شمالی را به طور کامل از بین ببرد اگر که کوریائی شمالی ایالات متحده را تهدید کند. در پاسخ، کیم جونگ اون قول داد که سخت ترین مجازات تاریخ در قبال امریکا را اجرا کند.

مسکو راه حل دیپلماتیک برای حل مشکل کوریائی شمالی اعلام کرد و از تمام طرفین درگیری خواست تا از اظهارات و اقدامات خشن که می تواند وضعیت را تشدید کند خودداری نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала