تحقیق: آفریقایی های باستان نخست سفید پوست بودند

© Fotolia / Katrina BrownПортрет афроамериканской черной женщины с кудрявыми волосами
Портрет афроамериканской черной женщины с кудрявыми волосами - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان امروز معتقدند، قبل از اینکه اجداد ما حدود 200-300 هزار سال پیش شروع به ترک "مهد بشریت"، شرق یا جنوب آفریقا، نمایند، مانند آفریقایی های امروز، به نظر می رسیدند .


به گزارش اسپوتنیک، بر اساس یک مقاله منتشر شده در مجله Science، دانشمندان ژنیتیک ، که سیر تکامل رنگ پوست انسان را کنترل می کنند ، برای اولین بار ژن هایی را شناسایی کرده اند که ساختار آنها میتواند قبل از اینکه اجداد انسان های معاصر افریقا را ترک کنند تغییر قابل ملاحظه نموده باشند.

نکته قابل توجه این است که ژن های که رنگ پوست را تعیین میکند دارای ساختار مشابهی با رنگ پوست نمایندگان "سان "مردمان از جنوب آفریقا " وانسان های اولیه- نئاندرتال ها و دنیس ها می باشد.
کارلوس لالویزا از انستیتوت بیولوژی تکاملی اسپانیا میگوید: همه اینها نشان دهنده ان است که پوست روشن می تواند که مدتها قبل از تقسیم اجداد ما به انسانهای معاصر و انسان های باستان موجود بوده باشد.
دانشمندان امروز معتقدند، قبل از اینکه اجداد ما حدود 200-300 هزار سال پیش شروع به ترک "مهد بشریت"، شرق یا جنوب آفریقا، نمایند، مانند آفریقایی های امروز، به نظر می رسیدند. اما هنگامی که مردم وارد مناطق شمالی اروپا و آسیا شدند، آنها مجبور بودند با شرایط جدیدی که به طور اساسی در حال تغییر است، سازگار شوند.
دانشمندان امروز بر این باورند که، این سازگاری به سرعت رعد و برق اتفاق افتاد — در چند نسل، اروپایی ها و آسیایی های آینده، ژن هایی را با رنگ پوست روشن، مقاومت بلند بدن و قدرت در مقابل تغییرات گرما و سایر سازگاری های لازم برای زنده ماندن درشرایط سخت شمال را پیدا نمودند. بعضی از این ژن ها می توانند از نئاندرتال ها که با مردمان "کرومنون " حدود 50-60 هزار سال قبل در ارتباط بودند ، به ارث برده شده اند.
به گفته دانشمندان ژنتیک، ساکنین "قاره سیاه"، بر خلاف ایده های معمول، می توانند رنگ پوست کاملا متفاوت داشته باشند — به عنوان مثال، مردمان سودان معمولا رنگ پوست کاملا سیاه نمایندگان مردم بومی آفریقای جنوبی را ، میتوان به آسانی با ساکنان سبزه هند و سایر مردم جنوب آسیا به اشتباه گرفت.
دانشمندان به این نتیجه رسیدند که کاملا منطقی است که پوست اجداد ما روشن بود. هنگامی که آنها شروع به از دست دادن موها و خارج شدن از جنگل به دشت ها و مناطق بی درخت کردند، پوست آنها تاریک شد، اما جهش هایی که با رنگ روشن آن مرتبط بودند، هیچوقت ناپدید نشدند و به تکامل ادامه دادند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала