افغانستان عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل شد

© Photo / UN Photo / Jean-Marc FerréЗаседание совета ООН по правам человека
Заседание совета ООН по правам человека - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افغانستان در یک تلاش دیپلماتیک موفق شده است که برای نخستین بار عضویت شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در کنار 14 کشور دیگر را به دست آورد.

به گزارش اسپوتنیک، عضویت افغانستان در این شورا، از یک سو به اعتبار بین‌المللی افغانستان خواهد افزود و از سوی دیگر به بهبود وضعیت حقوق بشری در داخل کشور کمک خواهد کرد.
این دستاورد، در نتیجه تلاش های دیپلمات‌های افغان در مقر سازمان ملل و دستگاه سیاست خارجی کشور به دست آمده است. در جمله کشور های آسیایی شورای حقوق بشر سازمان ملل علاوه بر افغانستان، قطر ، نیپال و پاکستان نیز شامل اند.
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، یکی از ارکان های فرعی مجموعه عمومی این سازمان است که به عنوان نهاد ناظر بر اعمال دول عضو ملل متحد، در سال 2005 شکل گرفت؛ تا در راستای ارتقای احترام به حقوق بشر و تشخیص موارد نقض آن، در سراسر جهان کار کند.
افغانستان با کسب 130 رای کشورهای عضو سازمان ملل متحد، به عضویت شورای حقوق بشر این سازمان انتخاب شده است. مجلس، از محمود صیقل نماینده افغانستان در ملل متحد، بخاطر این دستاوردش تقدیر خواهد شد.
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، 47 عضو دارد که از حوزه های مختلف جغرافیایی آسیا، اروپا، امریکا برای یک دوره سه ساله انتخاب می شوند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала