رسانه‌ها از پیشنهاد ممنوعیت برقع در چک خبر دادند

© AFP 2023 / Behrouz MehriИранские женщины в хиджабах на митинге
Иранские женщины в хиджабах на митинге - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
«کارگریزی هر روزه به‌دلیل نماز غیر قابل قبول است و کسانی که به کشور ما آماده‌اند باید بتوانند با اصول ما مطابقت پیدا کنند».

خبرگزاری «ازوستیا» به نقل از سایت رسمی حزب پارلمانی «آزادی و دموکراسی مستقیم» خبر می‌دهد که در کشور چک تلاش‌ها برای ممنوعیت استفاده از برقع، عبادت در روی جاده و ساختن مساجد نو پیشنهاد شده است.
معاون این حزب، گوریک یورسلاو می‌گوید: «ما در برابر این قرار گرفته‌ایم که کسانی برای فریب مردم، فرهنگ محلی شان را در کشور ما تحمیل می‌کنند. به دلایل امنیتی هیچ تفاوتی میان مجرمان نقاب‌دار و زنانی که صورت شان را می‌پوشانند وجود ندارد و برای همین ما برای ممنوعیت کامل استفاده از برقع تلاش داریم.»

سیلانیانو په ایران کې د حجاب پر ضد د بریښنا په کرښه د جګړې اعلان وکړ - اسپوتنیک افغانستان
سوئیس پوشیدن حجاب را منع می کند

آقای یورسلاو می‌افزاید که «کارگریزی هر روزه به‌دلیل نماز غیر قابل قبول است و کسانی که به کشور ما آماده‌اند باید بتوانند با اصول ما مطابقت پیدا کنند».
در همین حال توماس ازدچوفسکی معاون حزب پارلمانی مسیحی-دموکرات چک می‌گوید که در صورتی که مقامات مسوول تشخیص بدهند که حمل برقع سبب تهدید امنیت اجتماعی می‌شود، این کشور استفاده از برقع را ممنوع خواهد کرد. این در حالی است که در اتریش از آغاز ماه اکتوبر امسال، استفاده از لباس‌هایی که چهره را می‌پوشانند در اماکن عمومی ممنوع اعلام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала