معاون وزیر خارجۀ روسیه: امریکا را از آسمان به زمین برمی‌گردانیم

© Sputnik / Andrei Stenin  /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه
سرگی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به نظر میرسد مسکو از لحن خشن بیاینه‌های واشینگتن در نقض متن و کلیات توافقنامۀ مشترک و جامع هسته‌یی ایران، ناخشنود است.

روز سه‌شنبه، سرگئی رایابکوف معاون وزیر امور خارجۀ روسیه وعده سپرد که همکاران امریکایی‌اش را از آسمان به زمین باز می‌گرداند. به نظر میرسد مسکو از لحن خشن بیاینه‌های واشینگتن در نقض متن و کلیات توافقنامۀ مشترک و جامع هسته‌یی ایران، ناخشنود است.
آقای رایابکوف که در پاسخ به پرسش یک خبرنگار در مورد سخنان اخیر دونالد ترامپ در مورد ایران، سخن می‌گفت تصریح کرد: «ما نمی‌توانیم لحن بسیار تند بیانیه‌های واشنگتن در برابر ایران را بپذیریم، با وجود هر گونه اختلاف و چگونگی عملکرد برابر با این توافق‌نامه، لحن سخنان می‌توانست بسیار دگرگونه باشد.»
دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا در آخرین سخنانش ایران را به نقض توافقنامۀ مشترک هسته‌یی متهم کرد، اما معاون وزیر خارجۀ روسیه معتقد که این امریکا بوده که این توافق را نقض کرده است و نه ایران.
این دیپلومات ارشد روس افزود «جمهوری اسلامی ایران به صورت کامل و با پاسخگویی به تمامی مسوولیت‌هایش در چهارچوب توافق‌ هسته‌یی عمل کرده است، کاری که ما نیز مشابه آن را انجام می‌دهیم. اما این در مورد همکاران امریکایی صدق نمی‌کند، آن‌ها نه تنها نفس توافق را که حتا واژه‌های آن‌را هم نقض کرده‌اند.»
معاون وزیر خارجۀ روسیه در مورد این‌که مسکو چه واکنشی در این مورد خواهد داشت وعده کرد که امریکایی‌ها را «به زمین» باز می‌گرداند و به آن‌ها توضیح می‌دهد که «وضعیت واقعی» از چه قرار است.
در همین حال معاون وزیر خارجۀ روسیه، از دیدار با همتای امریکایی‌اش توماس شنون در آیندۀ نزدیک خبر داد اما گفت که شک دارد این دیدار در جریان دو هفتۀ آینده برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала