خواست روسیه : آمریکا باید سلاح کیمیاوی خود را فورا نابود کند!

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Утилизация обожженных боеприпасов с отравляющими веществами в рамках программы уничтожения последнего химического оружия на объекте "Кизнер" в Удмуртии
Утилизация обожженных боеприпасов с отравляющими веществами в рамках программы уничтожения последнего химического оружия на объекте Кизнер в Удмуртии - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه از ایالات متحده آمریکا و کشور های دیگر خواست تا زراد خانه سلاح های کیمیاوی خود را بدون وقفه و فورا نابود کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر ایرماکوف، معاون گروپ منع گسترش و کنترول سلاح کیمیاوی وزارت امور خارجه روسیه ، در سخنرانی خود در جلسه کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل گفت: روسیه آخرین ذخایر سلاح های کیمیاوی خود را در ماه سپتامبر از بین برد.
اکنون روسیه از ایالات متحده و دیگر کشور ها می خواهد تا از مثال او پیروی نموده و زراد خانه های خود را از این گونه سلاح ها تخلیه نمایند.
یرماکوف در ادامه گفت: "شما می دانید که ما بزرگترین زرادخانه سلاح های کشتار جمعی در جهان را به میراث بردده بودیم ، ولی اکنون ما افتخار می کنیم که ، آنها را از بین برده ایم. بار دیگر روسیه پابندی خود را در این راستا به وضاحت ثابت کرد.
دیپلمات گفت: نابودی زرادخانه کیمیاوی روسیه "نقطه عطف تاریخی برای تمام جامعه بین المللی" محسوب می گردد. او از کشورهای دیگر منجمله آمریکا خواست که بلافاصله این کار را در دستور جلسات خود قرار دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала