چگونه ایسلندی ها تقاضا برای مواد مخدر را کاهش دادند

© Sputnik / Alexey Filippovچگونه ایسلندی ها تقاضا برای مواد مخدر را کاهش دادند
چگونه ایسلندی ها تقاضا برای مواد مخدر را کاهش دادند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیاست جدید پیشگیرانه تمایل نوجوانان را به مصرف مواد مخدر کاهش می دهد.

در همه جوامع مشکل مواد مخدر وجود دارد. اما در اسپانیا، فیصدی  مرگ و میر ناشی از اعتیاد به گونه باورنکردنی بلند است و  واقعیت این است که تمام اقدامات پیشگیرانه در اسپانیا بی نتیجه مانده و هر نوجوان پنجم، حداقل یک بار در ماه تا سرحد بیهوشی می نوشد، و هر جوان سوم به حالت کومای الکولی نزدیک می شود — این ناکامی مطلق است.

 پس نقص کار در کجاست؟ از ایسلند اخبار تشویق کننده میرسد. یک مودل جدید پیشگیری از اعتیاد در کوتاه ترین زمان، نتایج قابل توجه را نشان می دهد. بیست سال پیش نوجوانان ایسلندی یکی از بیشترین مصرف کنندگان مشروب الکولی در اروپا بودند. در حال حاضر آنها در جمله کسانی شامل هستند که طرز زندگی سالم را به پیش میبرند. بین سال های 1998 تا 2016، جوانان که سنن شان 15-16سال بود، حداقل یک بار در ماه مشروبات الکولی مصرف میکردند، از 42 درصد به 5 درصد کاهش یافته است؛ سگرت  - از 32٪ تا 3٪؛ و استفاده از چرس از 17٪ تا 7٪  کاهش یافته است. این کار چگونه امکان پذیر شد؟ موفقیت ها ثمره برنامه های پیشگیرانه است که بر اساس آن سلسله عواملی روانی و اجتماعی که جوانان را به استفاده از مواد مخدر تشویق مینمود، آنها را با گزینه های دیگر اوقات فراغت و ورزش جایگزین کردند. این برنامه ها بر اساس ویژگی های عمده آگاهی نوجوانان استوار می باشند. بسیاری از نو جوانان که در معرض خطر اعتیاد به مواد مخدر قرار دارند، روآوردن به مواد مخدر را یگانه راه مبارزه با اضطراب و افسردگی های روانی میدانند ودر ضمن توانایی بدن خود را ازمایش میکنند. برنامه های جدید تایید کرده که ورزش های جمعی و بازی های مشترک باعث افزایش کافی اندورفین می شود، تا جوانان را از روآوردن به مواد مخدر دور نگهدارند.

علاوه بر این، چنین برنامه ها به مشارکت والدین و معلمان نیاز دارد، زیرا در برنامه به توجه نوجوانان اهمیت زیادی قایل  شده و زمان بیشتر برای کنترول آنها اختصاص داده است. والدین نیز از کمی وقت شکایت میکنند.

برنامه اقدامات پیشگیرانه شامل اقدام است که در کشور اسپانیا موجب اختلاف شدیدی خواهد شد: چیزی شبیه رفت و امد همراه با والدین در نظر گر فته شده است. نوجوانان نمی توانند به تنها پس از ساعت ده شب در زمستان و دوازده در تابستان خانه را ترک کنند. آیا می توان چنین امر را در باره اسپانیا عملی ساخت؟ تصورکردن آن دشوار است. در اسپانیا، آب و هوای دیگر و عادت های دیگر، وجود دارند. اما یک چیز روشن است و آن این که یکی از دلایل استعمال مواد مخدر در اسپانیا به چگونگی استفاده از اوقات فراغت جوانان مربوط می باشد. طبق گزارش اداره مبارزه با مواد مخدر مادرید، 50 درصد از نوجوانان که به سن بلوغ نه رسیده اکثراً اعتراف می کنند که در آخر هفته می توانند پس از دو شب به خانه عودت نمایند و هر چهارم، بین چهار تا هشت صبح میائید. بین مقررات منع رفت و آمد و این وضع جای برای، مانور وجود دارد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала