نیروهای ایتلاف بین المللی قصداً به نیروهای تازه دم داعش اجازه عبور میدهند

© Sputnik / Press Service of the President of Syria /  مراجعه به بانک تصاویر نیروهای ایتلاف بین المللی قصداً به نیروهای تازه دم داعش اجازه عبور میدهند
نیروهای ایتلاف بین المللی قصداً به نیروهای تازه دم داعش اجازه عبور میدهند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در چنین وضع نارضایتی روسیه به اوج خود رسیده است.


در مطلب منتشره در نشریه Toutiao چین گفته شده، ایتلاف بین المللی مسلح تا دندان، تحت رهبری امریکا، قبلاً بدون آن که جواز ملل متحد داشته باشد و نه هم از جانب حکومت سوریه دعوت شده بود، تهاجم را در شرق نزدیک راه اندازی کرد و با داعش (سازمان ممنوع در روسیه — تبصره مدیریت مسوول) با تمام قوت مبارزه میکرد. باوجود این همه، این واقعیت که تنها با اتکا بر قدرت نظامی امریکا، میتوان بر عراق و لیبیا پیروز گردید، ولی داعش را نمی توان از بین برد، دلایل مقامات امریکا در جامعه بین المللی باعث تردید میگردد. تصور میشود که اهداف حقیقی مداخله نیروهای ایتلافی در شرق نزدیک آنقدر ساده نیستند.
از آن زمان که روسیه در ماه سپتمبر سال 2015 به اساس دعوت حکومت سوریه نیروهای خود را وارد سوریه ساخت و بر مبارزه با داعش پافشاری نمود، اوضاع در جهت کاملاً برعکس تغییر نموده: تروریستان یکی پی دیگر با ناکامی ها مواجه میگردند و با تهدید نابودی کامل قرار دارند. و حالا، زمانیکه داعش به زودی نابود خواهد شد، ایتلاف بین المللی با آن مبارزه تمثیلی پیش می برند، ولی اکثراً «از پشت پرده می برآید» و مستقیماً به تروریستان در جنگ علیه نیروهای سوریه کمک میکند.
طبق خبر مورخ 10 اکتوبر آژانس خبری Sputnik، ایگور کاناشینکوف نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام داشت:«از ابتدای عملیات جنگی نیروهای حکومتی سوریه در باره آزادسازی دیرالزور که در دست داعش قرار داشت (17 سپتمبر سال 2017)، نیروهای ایتلاف بین المللی، تحت رهبری امریکا، جنگ تمثیلی پیش می برد و ضربات بر داعش را در خاک عراق بطور قابل ملاحظه کاهش داد که به تروریستان امکان انتقال نیرو به سوریه را فراهم ساخت».
اجیران خارجی همه روزه توسط وسایط زرهی و موترهای باربری نظامی به شهر ال میادین سوریه منتقل میگردند و در آنجا با تروریستان می پیوندند. در عین حال کاهش ضربات بر تروریستان در عراق که توسط ایتلاف بین المللی وارد آورده میشدند، از نظر زمانی با انتقال قوای بزرگ تروریستان از مناطق سرحدی عراق به دیرالزور که حالا میخواهند در ساحل شرقی دریای فرات خود را محکم سازند و با نیروهای حکومتی سوریه جنگ را ادامه دهند، مطابقت دارد. برای آن که به چنین تحکیم با ذخایر بزرگ مهمات و وارد شدن وسایط زرهی به میدان مبارزه اجازه داده نشود، نیروهای هوایی — فضایی روسیه روز و شب بر تروریستان حملات انجام میدهد و تا 150 ضربه در شبانه روز بر آنها وارد می سازند.
قبلاً جانب روسیه ویدیوی فلمبرداری شده از هوا را منتشر ساخت که ثابت می ساخت که در جمله تخنیک محاربوی داعش که از سازمان تروریستی «جبهات النصره» بدون جنگ به غنیمت گرفته شده، بطور حیرت انگیز موترهای زرهی هامر امریکایی و همچنان سلاح و تخنیک نیروی ویژه امریکا بوجود آمده اند. این همه ثابت می سازند که امریکا به تروریستان کمک مادی مینماید. روسیه، با استناد بر معلومات که ادارات استخباراتی دریافت نموده، ایتلاف بین المللی، تحت رهبری امریکا را به خاطر محکوم می سازد که ایتلاف هنگام مبارزه با داعش در عراق همیشه موضعگیری بسیار دورو اتخاذ میکرد و چندین بار شدت آتشباری را زمان کاهش میداد، وقتیکه نیروهای اتحاد روسیه و سوریه بر جنگجویان در سوریه ضربات وارد می ساختند.
روسیه باور دارد که قوای ویژه ایتلاف بین المللی قبلاً وارد صفوف داعش شده و مستقیماً در نبردها با نیروهای روسیه و سوریه شرکت می ورزند. روسیه به این تحریکات اهمیت نمی دهد: در سوریه همین اکنون بیش از شش هزار رزمنده نظم خاص مستقر شده، عملیات جنگی هدفمند آغاز شده، بر تروریستان ضربات اعظمی شدید وارد میشوند. روسیه بارها اعلامیه های شدیدالحن صادر ساخته و به ایتلاف بین المللی در این باره هشدار داده که اگر چنین فعالیت ها از جانب آنها قطع نگردند، جانب روسیه آنها را تهدید بالقوه برابر با داعش محسوب خواهد کرد. چنین اعلامیه ها ایتلاف بین المللی را سراسیمه ساخته است.
نظر به اینکه ضربات نیروهای روسیه و سوریه بر داعش در منطقه دیرالزور به پایان خود نزدیک میشوند و نیروی انسانی دشمن توسط آتش هدفمند نابود ساخته میشود، نیروهای اساسی و احتیاطی تروریستان نیز هدف حملات قرار میگیرند. این کار پیشبرد عملیات وسیع جنگجویان و ضدحملات موثر آنها را ناممکن ساخته و از همینرو نابودی کامل داعش — سوال آینده نزدیک می باشد.
طبق ارقام احصائیوی قسمی نیروهای روسیه و سوریه تا به حال بیش از 90% خاک سوریه را آزاد ساخته که داعش اشغال کرده بود و تروریستان نمی توانند یکبار دیگر موج تازه حملات راه اندازی نمایند.
ایتلاف بین المللی، ولو با هرکسی جنگ پیش برد، از هرکس حمایت نماید یا به آنها کمک مادی نماید، بیش از این هیچ کاری کرده نمی تواند. اگر ایتلاف امریکا و نیروهای روسیه — سوریه باهم بصورت نهایی نزاع نمایند و رویارویی علنی آغاز شود، ایتلاف زیان زیادی متحمل خواهد شد — باید به منابع بشری، مادی و نظامی که نیروهای روسیه و سوریه دارا می باشند، توجه مبذول گردد.
در حال حاضر ایتلاف بین المللی، تحت رهبری امریکا با پافشاری تمام سعی می ورزد خیال سرنگون ساختن رژیم سوریه را در عمل تحقق بخشد و با نابودی داعش ایتلاف «باور بر پیروزی» را از دست نمی دهد. این بلاک میتواند نیروهای روسیه و سوریه را برای مدت زمان به مبارزه با داعش مجبور سازد که بطور قابل ملاحظه هردو کشور را تضعیف می سازد، تا زمان و امکانات برای شرکت فعال در فعالیت های محاربوی را کسب کند. امریکا میتواند به سازمان «نیروهای دموکراتیک سوریه» که از دسته های کردان تشکیل شده، «جبهات النصره» (سازمان ممنوع در روسیه — تبصره مدیریت مسوول) کمک مادی کند و از آنها حمایت نماید و این بدان معنی است که مبارزه با نیروهای روسیه و سوریه را ادامه خواهد داد.
اگر بین روسیه و امریکا منازعه علنی آغاز شود، پس جنگ داخلی در سوریه میتواند با قوت نو از سر گرفته شود و این مبارزه هنوز هم شدیدتر خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала