سربازان امریکایی در نیجریه بدست ستیزه جویان وابسته به داعش کشته خواهند شد

© AFP 2023 / Issouf Sanogoسربازان امریکایی در نیجریه بدست ستیزه جویان وابسته به داعش کشته خواهند شد
سربازان امریکایی در نیجریه بدست ستیزه جویان وابسته به داعش کشته خواهند شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چهار سرباز امریکایی پیش از این در نیجریه به دست شورشیان وابسته به گروه تروریستی داعش کشته شده بودند.

در شمال نیجریه یک بمب گذار انتحاری 27 نفر را کشت و 83 دیگر را زخمی کرد - اسپوتنیک افغانستان
در شمال نیجریه یک بمب گذار انتحاری 27 نفر را کشت و 83 دیگر را زخمی کرد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی ای بی سی به استناد از اطلاعات نظامی وزارت دفاع امریکا، سربازان امریکایی در نیجریه بدست ستیزه جویان وابسته به داعش کشته خواهند شد.

به گفته منابع از اطلاعات نظامی وزارت دفاع امریکا: به احتمال زیاد شبه نظامیان القاعده در سال 2015 در منطقه صحرا به گروه تروریستی داعش به رهبری ابوبکر البغدادی سوگند وفاداری خود را یاد کرده و اما این شاخه به صورت رسمی مربوط به گروه تروریستی داعش شناخته نمی شود.

همچنین در کشورهای مالی، نیجریه، چاد، کامرون، بورکینافاسو و ساحل عاج این گروه ها فعال هستند و برای نخستین بار این گروه تروریستی در سپتمبر 2016 در کشور بورکینافاسو حملات تروریستی را بر عهده گرفتند. علاوه بر این، تروریست ها یک سری حملات را در نیجریه و مالی نیز در این سال انجام دادند.

در این مناطق گروه های دیگری هم وجود دارند که مدعی پیوند داشتن با القاعده را دارند.

پیش از این یکی از فرماندهان افریقایی در مورد مرگ چهار سرباز امریکایی بر اثر تیراندازی شورشیان د 4 اکتوبر در نیجریه خبر داده بود. این حمله مسلحانه در نزدیکی 200 کیلومتری شمال نیجریه در شهر نایمی رخ داده بود. علاوه بر این، دو نفر دیگر هم در جریان این حمله زخمی شده بودند.

مرکز فرماندهی افریقا توضیح داد، که نیروهای امریکایی در نیجریه برای پشتیبانی نیروهای مسلح نیجریه قرار دارند و همچنان آنها با سازمان های افراطی در منطقه مبارزه می کنند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала