نگرانی دانشمندان از فاجعۀ محیط‌ زیستی در اروپا

© Fotolia / Oleghzنگرانی دانشمندان از فاجعۀ محیط‌ زیستی در اروپا
نگرانی دانشمندان از فاجعۀ محیط‌ زیستی در اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان هالندی، آلمانی و بریتانیایی در یک تحقیق مشترک دریافته اند که در بیست و هفت سال گذشته، بین 76 تا 82 درصد از حشرات پرنده در آلمان ناپدید شده اند.

دانشمندان هالندی، آلمانی و بریتانیایی در یک تحقیق مشترک دریافته اند که در بیست و هفت سال گذشته، بین 76 تا 82 درصد از حشرات پرنده در آلمان ناپدید شده اند. این دانشمندان می‌گویند که در اروپای غربی و مرکزی نیز شرایط مشابه وجود دارد.

به گزارش اسپوتینک  به نقل از Lenta این تحقیق منتشر شده در مجلۀ Plos One آمده است. دیو گولسون یکی از نویسندۀ های این گزارش می‌گئید «در این حالت بخش‌های زیادی از زمین برای زندگی مناسب نبوده، و این مناطق به سوی یک آرمادگون محیط‌زیستی در حرکت استند. از دست دادن حشرات به معنای یک سقوط جمعی است.»

این نظرسنجی در 63 منطقۀ حفاظت‌شدۀ آلمان صورت گرفته که بر اساس آن در سال 1989 روزانه ده گرم حشرۀ پرنده به دام افتاده اند اما این رقم در سال 2016 پنج برابر کاهش یافته است.

تاکنون دلیل مشخصی برای کاهش این حشرات شناخته نشده شده است اما شماری از دانشمندان، بیشتر شدن استفاده از حشره‌کش‌ها و آفت‌کش‌ها را در زراعت را، یکی از اصلی‌ترین دلایل این مسأله می‌دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала