کرزی: تغییر سیاست آمریکا در افغانستان حقیقت ندارد

© Sputnik / Sarhad Zuhalکرزی Карзай
کرزی Карзай - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حامد کرزی گفت سیاست آمریکا در قبال افغانستان تغییری نکرده است زیرا واشنگتن سال‌هاست درباره پناهگاه امن تروریست‌ها در خاک پاکستان اطلاع داشته اما هرگز اقدامی نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان اظهار داشت که اتهامات اخیر مقامات آمریکایی علیه دستگاه اطلاعاتی ارتش پاکستان و حمایت این کشور از تروریسم غیرصادقانه است.
وی در گفت‌ وگو با «راشا تودی» تصریح کرد: آمریکایی‌ها دستکم در 16 سال اخیر از این موضوع آگاه بودند که مراکز امن گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان وجود دارد.
کرزی گفت: مقامات ارشد آمریکایی از جمله باراک اوباما رئیس جمهور و هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت این کشور و دیگر وزرای خارجه و دفاع آمریکا نیز همواره تاکید داشتند که پناهگاه تروریست‌ها در خاک پاکستان قرار دارد اما هرگز اقدامی نکردند.
کرزی در ادامه گفت: «مایکل مولن» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سال 2010، فکر می‌کنم کمی پیش از بازنشستگی‌اش اظهار داشت که «شبکه حقانی» بازوی عملیاتی سازمان اطلاعات ارتش پاکستان است.
وی افزود با وجود این اظهارات جنرال مولن واشنگتن همچنان روابط خود با پاکستان را ادامه داده و از این کشور حمایت مالی کردند.
رئیس جمهور سابق افغانستان گفت اینکه آمریکا پس از گذشت 17 سال اکنون طوری وانمود می‌کند که تازه متوجه این موضوع شده است عدم صداقت آمریکا را نشان داده و برای افغانستان سازنده نیست.
با این حال، دور جدید اتهامات آمریکا علیه پاکستان در تابستان سال جاری پس از اعلام استراتژی جدید واشنگتن آغاز گردید.


 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала