مواردی که بیشتر از جنگ باعث نابودی انسان میگردد

© AFP 2023 / Hoang Dinh NamТайваньский конгломерат "Формоза" во Вьетнаме
Тайваньский конгломерат Формоза во Вьетнаме - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در سال 2015، از اثر بیماری های ناشی از آلودگی محیط زیست، حدود 9 میلیون نفر در سراسر جهان ،جان خود را از دست دادند. این رقم 16% تمام انواع مرگ و میر را در بر میگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان معلوم اذعان نمودند که کدام موارد بیشتر از جنگ ، انسان را نابود می سازد. علت مرگ و میر های جمعی بیشتر آلودگی محیط زیست بود. قربانیان این نوع مرگ و میر 15 برابر بیشتر از هر درگیری مسلحانه است. این نتیجه گیری دانشمندان در مجله علمی Lancet در مورد آلودگی محیط زیست و و سلامتی منتشر شده است.
دو سال قبل9 میلییون نفر از اثر آلودگی محیط زیست نابود گردیند که این رقم 16% تمام مرگ و میر در سیاره ما را در بر میگیرد.
کارشناسان مطمئن هستند که این رقم سه برابر بیشتر از تعداد مرگ و میر ناشی از ایدز، بیماری توبرکلیوز و مالاریا است. علاوه بر این، آن 15 برابر بیشتر از جنگ و سایر اشکال خشونت است.
محققان بر این باورند که آلودگی محیطی، افراد بیشتری را نسبت به سیگار کشیدن، گرسنگی و بلایای طبیعی می کشد. علاوه بر این، این امر مسئول یک چهارم مرگ و میر در برخی از کشورها است.
همچنین، دانشمندان نتیجه گرفتند که فقیرترین گروههای جمعیت بیشتر تحت تأثیر مشکلات محیطی قرار دارند. تقریبا 92% از مرگ و میرها ناشی از آلودگی محیط زیست در کشورهای کم درآمد و متوسط رخ می دهد

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала