زباله‌های فضایی خطری در اطراف زمین

© Depositphotos.com / Johan Swanepoelزباله‌های فضایی خطری در اطراف زمین
زباله‌های فضایی خطری در اطراف زمین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحدۀ امریکا، بیشترین سهم را در تولید زباله‌های فضایی در اطراف مدار زمین دارد. در فهرست کشورهایی که بیشترین زباله‌های فضایی را تولید می‌کنند، سه رتبۀ نخست، به امریکا، روسیه و چین رسیده است.

بر اساس آمار ایالات متحدۀ امریکا با 6211، روسیه با 6515 و چین با 3961 واحد زباله در این فهرست قرار دارند. هرچند امریکا مقدار زبالۀ کمتری را در فضا باقی می‌مانند اما سهم آن‌ها در قطعات بزرگ، زیاد است.

چین تاکنون 256 سفینه به فضا فرستاده است، در این میان 3839 واحد زباله در آن‌جا باقی مانده است که 3475 واحد آن، قطعات بزرگ استند.

در حال حاضر 95 درصد زباله‌های باقی مانده در اطراف زمین، اشیای فضایی استند که از مدیریت پایگاه‌های فضایی خارج شده اند. سفینه‌های ناموفق، قطعات صرف‌شدۀ راکت، وسایل و فضانوردان گم‌شده و چیزهای دیگر از این قبیل.

دانشمندان معتقد اند که قطعات کوچک زباله‌های فضایی می‌توانند بسیار خطرناک باشند، سرعت آن‌ها ده برابر سرعت گلوله است و ممکن است برای قرن‌ها در مدار زمین باقی بمانند.

بر اساس تحقیقات سازمان فضانوردی اروپا، در مدار زمین نزدیک به 170 ملیون قطعات کوچکی وجود دارند که اندازۀ شان کمی بیش از یک ملی‌متر است.  این قطعات ممکن است ذرات رنگ یا پیچ و مهره است.

این قطعات میتوانند خطرناک باشند و با گردش آن‌ها قطعات جدیدی ظاهر شوند که با سرعت بالا و بدون کنترول حرکت می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала