هشداری پاکستان به امریکا

© Flickr / bm1632پاکستان
پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پاکستان به امریکا اعلام کرد: دیگر با سناریوی شما پیش نمی‌رویم

در آستانه سفر وزیر خارجه امریکا به پاکستان حکمرانان اسلام آباد تصمیم گرفتند قاطعانه با امریکا مخالفت کرده و دیگر با سناریوی کاخ سفید علیه تروریسم پیش نروند.

اسپوتنیک به نقل از تسنیم، اکسپرس نیوز خبر داده است که در آستانه سفر رکس تیلرسون وزیر خارجه امریکا به پاکستان دولتمردان اسلام آباد با برگزاری جلسه‌ای مهم اعلام کردند دست رد به سینه امریکایی‌ها خواهند زد.

گزارشات حاکی از آن است که پاکستانی‌ها تصمیم گرفته‌اند بیش از این با ریسمان امریکا به چاه نرفته و سناریوی آنها در خصوص مبارزه با تروریسم در افغانستان را نپذیرند.

قرار است در جلسه با تیلرسون با صراحت اعلام شود که «امریکا و بی امنی در پاکستان شده است.

مقامات اسلام آباد که سال‌ها به دلیل همکاری نظامی و اطلاعاتی با امریکا اتباع کشور خود را به کام مرگ فرستاده بودند این بار تصمیم گرفته‌اند همکاری‌های خود را بسیار محدود کرده و فقط جایی نیروهای امریکایی را پشتیبانی کنند که با منافع ملی اسلام آباد تضاد نداشته باشد.

تصمیم مهم دیگری که گرفته شده است این است که دیگر به قوای نظامی امریکا یا کشورهای دیگر اجازه انجام عملیات در خاک پاکستان داده نمی‌شود، و فقط اردوی پاکستان حق انجام عملیات ضد تروریستی در داخل سرحدات خود را دارد.

منابع آگاه اعلام کردند که در جلسه مشترک سران سیاسی و نظامی پاکستان اعلام شد: امریکا،افغانستان و هند علیه منافع پاکستان اقدام می‌کنند، بنابراین همزمان با استراتژی جدید امریکا در منطقه پاکستان نیز در میزان و نحوه ارتباط خود با امریکا تجدید نظر خواهد کرد.

نکته مهمی که قرار است به وزیر خارجه امریکا اعلام شود این است که پاکستان فقط به میزانی همکاری خواهد داشت که امریکا همکاری کند و دیگر چون گذشته در خط مقدم میدانی که امریکا رهبر آن است نخواهد جنگید و حتی عملیات‌های مشترک با امریکا در داخل خاک خود انجام نخواهد داد.

اسلام آباد واشنگتن را تهدید و اعلام کرده است: اگر امریکا بازهم بخواهد در داخل خاک پاکستان حملات هوائی را انجام دهد با واکنش سخت اسلام آباد روبرو خواهد شد.

علاوه بر این پاکستان نه دخالت هند و نزدیک شدن بیش از اندازه افغانستان به این کشور را خواهد پذیرفت و نه اجازه می‌دهد امریکا یا هر کشور دیگری در مورد منافع مشترک اسلام آباد و پیکن به خصوص دهلیز اقتصادی چین و پاکستان صحبت کند.

از زمانی که ترامپ، پاکستان را به حمایت از تروریست‌های فعال در خاک افغانستان متهم کرد، مقامات پاکستانی واکنش‌های منفی خود علیه اآمریکا را آغاز و اعلام کردند دیگر حاضر نیستند مانند گذشته فریب امریکا را بخورند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала