سفر اشرف ‌غنی پس از حملۀ مرگبار به پکتیا

© REUTERS / Omar Sobhaniسفر اشرف‌غنی پس از حملۀ مرگبار به پکتیا
سفر اشرف‌غنی پس از حملۀ مرگبار به پکتیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمداشرف غنی رییس‌جمهور افغانستان، برای دلجویی از بازماندگان حادثۀ تروریستی هفتۀ گذشته، به شهر گردیز مرکز ولایت پکتیا سفر کرد.

دفتر رسانه‌های ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان می‌گوید که آقای غنی برای غم‌شریکی با قربانیان این رویداد به این ولایت شرقی سفر کرده است. آقای غنی صبح امروز فرماندهی ارتش در این ولایت، در مراسم دعاخوانی برای قربانیان این رویداد شرکت کرد و سپس در تالار این فرماندهی، با گروه‌های مردمی دیدار و گفتگو کرد.

 حملۀ گروهی طالبان بر مرکز فرماندهی پولیس ولایت پکتیا در هفتۀ گذشته، تلفات بسیاری بر جای گذاشت. حدود هشتاد تن در این رویداد کشته شدند که شصت تن از آن‌ها، عضو نیروهای امنیتی بودند و در میان شان توریالی عبدیانی فرماندۀ پولیس این ولایت نیز شامل بود.

این حمله در همان روز، پای رییس اجرایی حکومت افغانستان را نیز به گردیز مرکز پکتیا کشاند. آقای عبدالله عبدالله ساعاتی پس از این حمله با سفربه این ولایت، ضمن دلجویی از بازماندگان قربانیان، از زخمی‌های این حادثه در شفاخانه دیدار و عیادت نمود.

رییس جمهور افغانستان نیز یک روز پس از این حادثه با حضور در شفاخانۀ 400 بستر نظامی، پیکر آقای عبدیانی را تا محل مخصوص بر شانۀ خود انتقال داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала