مقامات نظامی امریکایی در مورد آمادگی جنگی بمب افکن های بی-۵۲ توضیح دادند

© AFP 2023 / EPA PHOTO/PA/TIM OCKENDENمقامات نظامی امریکایی در مورد آمادگی جنگی بمب افکن های بی-۵۲ توضیح دادند
مقامات نظامی امریکایی در مورد آمادگی جنگی بمب افکن های بی-۵۲ توضیح دادند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشریه Breaking Defense با اعلام اینکه نیروهای هوایی ایالات متحده امریکا بمب افکن های بی – ۵۲ را به حالت آمادگی جنگی نمی آورد، گزارش نشریه Defense One را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کولین کلارک، خبرنگار نشریه Breaking Defense پس از نشر گزارش هم مسلک اش مارکوس وایسگربر از نشریه Defense One با مصاحبه با کاپیتان بروک دوالت، سخنگوی جنرال جان هایتن، رییس مرکز فرماندهی استراتیژیک ایالات متحده،‌ تصمیم گرفت در مورد گزارش Defense One تحقیق و بررسی کند.

مرکز فرماندهی استراتیژیک ایالات متحده امریکا یگانه ارگانی است که تصامیم عاجل برای استفاده از سیستم سلاح هستوی می گیرد، نه ستاد نیروهای هوایی ایالات متحده امریکا که خبرنگار نشریه Defense One با رییس آن جنرال دیوید گولدفین مصاحبه کرده بود.

دوالت گفت: «هیچ بحثی و یا پلان توسط مرکز فرماندهی استراتیژیک ایالات متحده امریکا برای آماده سازی بمب افکن ها برای حالت جنگی، وجود ندارد. هر نوع تصمیم مرتبط با استقرار نیروی هسته ای توسط مرکز فرماندهی استراتیژیک و یا از طریق آن گرفته میشود.»

US Air Force B-52 bomber - اسپوتنیک افغانستان
آمریکا بم افکن های B-52 خود را به حالت رزمی آماده می سازد

نشریه نوشته است که منظور جنرال گولدفین در مصاحبه با Defense One چیز دیگری بوده. کلارک نوشته است — «مرکز اطلاعات در پایگاه هوایی بارکسدیل فعالیت را از سر آغاز نموده اما نه به هدف آغاز حالت آماده باش جنگی بمب افکن ها بطور ۲۴ ساعته.»

قبل از این نشریه Defense One گزارش داده بود که نیروهای هوایی ایالات متحده امریکا برای نخستین بار پس از سال ۱۹۹۱ بمب افکن های بی — ۵۲ را به حالت آماده باش جنگی در می آورند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала