دیدار رئیس‌جمهورغنی با صدراعظم هند

© Sputnik / Zuhal Sarhad /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار رئیس‌جمهورغنی با صدراعظم هند
دیدار رئیس‌جمهورغنی با صدراعظم هند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهورافغانستان که در راس یک هیئت ارشد دولتی به هند رفته است، در دهلی نو پایتخت هند، مورد استقبال گرم نارندرا مودی صدراعظم آن کشور قرار گرفت و دوجانب پیرامون موضوعات مورد علاقه بحث و گفتگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در خبرنامه‌یی که از سوی ارگ به نشر رسیده، گفته شده که در این دیدار سران دو کشور، روی فرصت به ‌وجود آمده پس از اعلام استراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا صحبت نمودند و ضمن ارزنده خواندن آن، تطبیق استراتیژی متذکره را برای تأمین صلح و ثبات دوام ‌دار در افغانستان و منطقه مهم خواندند.

نارندرا مودی از پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها پشتیبانی نموده تأکید ورزید که کشورهای منطقه باید با پدیدۀ شوم تروریزم به گونۀ صادقانه مبارزه کنند و پناه‌گاه‌های امن تروریستان را نابود سازند.

رئیس‌جمهورغنی با ابراز قدردانی از هند بخاطر همکاری‌های آن کشور با افغانستان در عرصه‌های مختلف به‌خصوص، تطبیق پروژه‌های زیربنایی گفت که همکاری‌های افغانستان و هند تقویت مزید یافته است. علاوه براین رئیس‌جمهور غنی، از همکاری هند در بخش تحصیلی با افغانستان تشکر کرد و از جانب هند خواست تا بورسیه‌های بیشتر را به خصوص در بخش کورسهای حرفه یی و آموزشی تخصصی زراعتی، به جوانان ۱۰ ولایت محروم افغانستان تخصیص دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала