وزیر دفاع پیشین امریکا: مرحله جدید جنگ سرد با روسیه آغاز شده است

© Flickr / Jim Greenhillوزیر دفاع پیشین امریکا: مرحله جدید جنگ سرد با روسیه آغاز شده است
وزیر دفاع پیشین امریکا: مرحله جدید جنگ سرد با روسیه آغاز شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لئون پانه‌تا، وزیر دفاع پیشین ایالات متحده امریکا اعلام کرد که مرحله جدید جنگ سرد میان امریکا و روسیه آغاز شده است.

 به گزارش اسپوتنیک، لئون پانه‌تا در سخنرانی اش در کنفرانس انستیتوت Hudson در واشنگتن گفت: «ما وارد مرحله جدید جنگ سرد با روسیه شده ایم.»

به نظر پانه‌تا، ایالات متحده امریکا باید نقش مهمی را در خاورمیانه به‌خصوص در سوریه بازی کند، و همچنان با جلوگیری از نفوذ روسیه در منطقه، «خطوط مستقیم» ایجاد کند. وزیر دفاع پیشین آمریکا گفت: «اگر شما بطور جدی با پوتین برخورد نکنید، وی از این سود خواهد برد. من فکر میکنم به همین دلیل نیاز است تا ایالات متحده آمریکا بطور واضح نشان بدهد که خطوطی وجود دارند که وی (پوتین) نمی‌تواند از آن‌ها عبور کند.»

به عقیده وی، دولت فعلی آمریکا با مسکو «نه چندان خوب» معامله می کند. وی افزود: «شما نمی‌توانید فقط امیدوار به این باشید که آن‌ها (روسیه) روزی به یک «متحد خوب» تبدیل می شود. شما باید با آن‌ها جدی باشید… شما می‌توانید با پوتین مذاکره کنید،‌ ما این کار را در گذشته انجام داده‌ایم و به موفقیت دست یافته ایم. اما شما باید این کار را از موضع قدرت انجام دهید».

قبل از این در آغاز ماه سپتمبر به درخواست مقامات امریکایی سرکنسولگری روسیه در سان فرانسیسکو و نمایندگی های تجارتی روسیه در واشنگتن و نیویارک مسدود شدند. پس از مسدود شدن، این محلات تحت بررسی و تلاشی قرار گرفت. مسکو این اقدام‌ها را غیردوستانه خواند و تصمیم مراجعه به محکمه را اعلام کرد.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان نشست مشورتی کلوب «والدای» اعلام کرد که وی به حل مشکل میان روسیه و امریکا باور دارد، اما به شرط اینکه از جانب واشنگتن علاقه به این کار وجود داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала