کارشناس:ایتلاف امریکا برای «سرکوب» داعش در 5% خاک باقیمانده سوریه مزاحمت ایجاد میکند

© Sputnik / Grigoriy Sisoevکارشناس:ایتلاف امریکا برای «سرکوب» داعش در 5% خاک باقیمانده سوریه مزاحمت ایجاد میکند
کارشناس:ایتلاف امریکا برای «سرکوب» داعش در 5% خاک باقیمانده سوریه مزاحمت ایجاد میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگی شایگو وزیر دفاع روسیه خبر داد، افراد مسلح کمتر از پنج فیصد خاک سوریه را کنترول میکنند. ولادیمیر بوگاتیریوف کارشناس نظامی در مصاحبه با رادیو Sputnik اظهار امیداوری نمود که تا پیروزی نهایی بر داعش هفته های انگشت شمار باقی مانده است.

سترجنرال سرگی شایگو وزیر دفاع روسیه خبر داد، در سوریه تحت کنترول سازمان ترویستی «دولت اسلامی» (داعش — سازمان ممنوع در روسیه — تبصره مدیریت مسوول) کمتر از از پنج فیصد خاک باقی مانده است.
موصوف در جلسه مشورتی وزارای دفاع کشورهای — عضو آسیان و شرکا در باره دیالوگ گفت:«تا آغاز عملیات نیروهای هوایی — فضایی روسیه داعش 70% خاک سوریه را کنترول میکرد».
به گفته سترجنرال، طی دو سال نیروهای هوایی روسیه 947 کمپ تمرینات، 666 کارخانه و کارگاه تولید مهمات و همچنان 1500 واحد تخنیک محاربوی تروریستان را از بین برده است.
شایگو معلومات داد:«998 شهر و محله مسکونی آزاد شده و ساحه به مساحت — 503223 کیلومتر مربع آزاد شده است. بخش زیادی جنگجویان نابود شده اند. پروسه احیای زندگی صلح آمیز در کشور آغاز شده است. از آغاز عملیات نیروهای هوایی — فضایی روسیه، از سال 2015، به تعداد 21،1 میلیون نفر به خانه های شان برگشته اند. فقط در سال 2017 — 660 هزار نفر برگشته اند».
او خاطرنشان ساخت که در نتیجه کار مرکز روسیه در باره آشتی جناح های متخاصم تا به حال 5،2 هزار محله مسکونی در تمام کشور به پروسه آشتی پیوسته اند.
ولادیمیر بوگاتیریوف، تورن جنرال احتیاط، رئیس شورای مدیران اتحادیه های ملی افسران احتیاط نیروهای مسلح روسیه در مصاحبه با رادیو Sputnik آزادسازی بخش اعظم خاک سوریه را از داعش پیشرفت عظیم خواند.
ولادیمیر بوگاتیریوف گفت:«اردوی سوریه به حمایت نیروهای هوایی — فضایی روسیه در دوران انجام عملیات بر ضد «دولت اسلامی» از نقطه نظر پیروزی های نظامی پیشرفت عظیم نموده، در حدود 70% خاک کشور که در وقت خود جنگجویان داعش اشغال کرده بودند، آزاد شده است. بدان معنی که داعشیان حالا کمتر از پنج فیصد خاک سوریه در تصرف دارند، — این همان بخش ناچیز خاک است که تحت تائثیر اردوی سوریه و نیروهای هوایی — فضایی روسیه قرار دارد. ولی در اینجا قابل یاداوری است که شرکای ما از ایتلاف غربی با فعالیت های خود موانع معین برای اردوی سوریه و نیروها و سایل ما برای امکانات درهم کوبیدن دشمن در این اراضی ایجاد میکنند».
به گفته او، پیروزی نهایی بر داعش دیگر نزدیک شده، ولی مبارزه با تروریستان در سوریه در همینجا خاتمه نمی یابد.
کارشناس نظامی افزود:«میخواهم باور داشته باشم که در حال حاضر پرابلم داعش عملاً حل شده است. امیدواریم که هفته ها، نه ماه ها برای آن باقی مانده، تا بصورت نهایی مساله مربوط به داعش در خاک سوریه بسته شود. ولی پرابلم جدی دیگر باقی می ماند — آن نیروهای که از داعش حمایت میکردند، منجمله، صحبت راجع به «جبهات النصره» و دسته های دیگر جنگی مطرح بحث می باشد، آنها نیز اوضاع را بی ثبات می سازند. و بدین ترتیب برای پروسه گذار به حل سیاسی در سوریه مزاحمت ایجاد میکنند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала