بهترین و بدترین پاسپورت ها برای سیاحت اعلام شد

© Fotolia / Gina Sandersبهترین و بدترین پاسپورت ها برای سیاحت اعلام شد
بهترین و بدترین پاسپورت ها برای سیاحت اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معیار انتخاب این رتبه بندی، تعداد کشور هایی است که دارنده پاسپورت می تواند به آنها بدون ویزا و یا هم بدست آوردن آن در هنگام عبور نمودن از سرحد، می باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه اندیپندنت، تحلیلگران خدمات انترنتی Passport Index رتبه بندی پاسپورت های کشور های مختلف جهان را انجام داده اند.

در فهرست راحت ترین پاسپورت های جهان، مقام نخست را پاسپورت حکومت سنگاپور واقع در جنوب — شرق آسیا بدست آورده است که دارنده آن می تواند بدون ویزا به ۱۵۹ کشور جهان سفر کند. مقام دوم به آلمان داده شده، با پاسپورت آلمانی می توان از ۱۵۸ کشور جهان بدون ویزا بازدید نمود. سویدن و کوریای جنوبی جایگاه سوم این فهرست را دارند، شهروندان این دو کشور به راحتی می توانند به ۱۵۷ کشور سفر نمایند. ایالات متحده امریکا، کانادا،‌ ایرلند و مالیزیا در جایگاه ششم (۱۵۴ کشور) قرار دارند. پاسپورت روسی با امکان سفر بدون ویزا به ۱۰۸ کشور جهان، جایگاه ۴۱ این فهرست را از خود نموده است.

آخرین جایگاه های این فهرست را پاسپورت کشور های سوریه (۲۹ کشور) پاکستان و عراق (۲۶ کشور) و افغانستان که با پاسپورت آن می توان فقط به ۲۲ کشور جهان بدون ویزا سفر کرد، در آخر فهرست راحت ترین پاسپورت های جهان برای سیاحت قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала