جنگ تاج و تخت طالب و داعش در جوزجان و سکوت نیروهای امنیتی افغان

© AFP 2023 / NOORULLAH SHIRZADA / POOLجنگ تاج و تخت طالب و داعش در جوزجان و سکوت نیروهای امنیتی افغان
جنگ تاج و تخت طالب و داعش در جوزجان و سکوت نیروهای امنیتی افغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنج روز قبل طالبان مدعی شدند که بنابر هدایت مقامات رهبری شان تصمیم برچیدن پایگاه های داعش در شمال کشور را دارند و به همین منظور جنگجویان تازه نفس با کمیت یکهزار تن را از چندین ولایت تدارک دیده اند که توسط شیخ ندا محمد، مسوول تنظمیه طالبان در شمال کشور رهبری میگردد.

به گزارش اسپوتنیک، طالبان در نخستین روز عملیات موفق به تصرف قریه چقمه چقور یکی از مهمترین پایگاه های داعش در ولسوالی درزاب گردیده و در حدود ۱۲ تن از جنگجویان داعش را کشته و ۱۵ تن دیگر شان را مجروح ساختند.

افراد نزدیک به قاری حکمت الله، فرمانده ارشد داعش در شمال افغانستان در نخستین روز عملیات طالبان مدعی شده بودند که جنگجویان شان بخاطر جلوگیری از تلفات افراد ملکی قریه چقمه چقور را ترک نموده اند و بزودی حملات تهاجمی شان را بر علیه طالبان آغاز می نمایند.

امرزو، از درگیری طالبان و داعشیان در قوش تپه و درزاب جوزجان پنج روز سپری میگردد و طالبان با متقبل شدن تلفات سنگین از ساحات تحت حاکمیت داعشیان عقب نشینی نموده و در ساحات دشت لیلی در مربوطات ولسوالی های دولت آباد و شیرین تگاب ولایت فاریاب مستقر شده اند.

داعشیان در جریان درگیری با طالبان با گذاشتن ماین، انجام حمله انتحاری، ده مورد جنگ رو در رو و شش مورد کمین به شمول گلبدین آخندزاده ولسوال نام نهاد طالبان در ولسوالی غورماچ و قاری رحمت الله معاون ولسوال نام نهاد طالبان در غورماچ، تلفات سنگین را به طالبان وارد نموده اند.

منابع امنیتی در جوزجان با تائید عقب نشینی طالبانی که بر مواضع داعشیان حمله نموده بودند، ادعا دارند که در جریان درگیری این دو گروه نزدیک به ۱۰۰ تن از طرفین کشته و بیشتر از ۴۰ تن دیگر مجروح گردیده اند.

طالبان و داعشیان با آنکه میپذیرند تلفات دیده اند، اما در مورد آمار تلفات شان جزئیات دقیق ارایه نمی نمایند.

قابل ذکر است که طالبان در حال تجدید قوا در دشت لیلی در مربوطات ولسوالی های شیرین تگاب و دولت آباد اند و احتمال درگیری های بیشتر میان این دو گروه در ساحه وجود دارد.

 

اما حکومت افغانستان در این ولایت ها برای سرکوب تروریستان داعشی و یا طالبان هیچگونه اقدامی نکرده اند و و تاهنوز جامعه جهانی، نیروهای زمینی و هوایی ناتو نیز هیچگونه برنامه ای عملی ندارند تا داعش را در این مناطق ازبین ببرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала