شیوۀ تازۀ انتقاد: وزارت طنز افغانستان

© REUTERS / David Moirشیوۀ تازۀ انتقاد: وزارت طنز افغانستان
شیوۀ تازۀ انتقاد: وزارت طنز افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از طنزنویسان افغانستان، صفحۀ تازه‌یی را با عنوان «وزارت طنز» ایجاد کرده اند که مورد استقبال گستردۀ کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، این صفحه که در حال حاضر چهار طنزنویس آن را پیش می‌برند، رویکرد انتقادی به فعالیت‌های دولت افغانستان داشته و هر کدام از این طنزنویسان با یک عنوان اداری در آن می‌نویسند.

سخیداد هاتف به عنوان وزیر، موسا ظفر به عنوان معاون وزیر، مصدق پارسا به عنوان سخنگوی وزارت و طارق عظیم به عنوان مشاور ارشد وزیر، در این صفحه طنز می‌نویسند. هر کدام از این چهره‌ها پیش از این در زمینۀ طنزنویسی با روزنامه‌های داخلی افغانستان همکاری‌ داشته اند.

در بخشی از متن معرفی این صفحه از سوی سخیداد هاتف (وزیر) به لحن طنز آمیز و با استفاده از چند لهجۀ گوناگون مردم افغانستان آمده است: « چنان که د تاسو په اطلاع رسیدلی است، بعضی از ملگران و عزیزان په دی اواخر کی از من خواهش نمودلی وو که مسولیت وزارت طنز را بر عهده بگیرم. شما موفامین و ما تاکید موکونوم که اوس چه زبون او بزدل دشمنان از خنده‌ی مخامخ با ما ناتوان هستند، در غیاب ما بر ملت بزرگ ما خندا کوی. من له همین تریبون دوی ته وایم که اگر واقعا شهامت لری بیایید که په مخامخ توگه به همدیگر بخندیم.»

در یکی دیگر از طنزهای این صفحۀ مجازی که به دیدار مقامات افغانستان با وزیر خارجۀ امریکا در پایگاه بگرام اشاره دارد نوشته شده است: « در پی آمدن ریکس تیلرسان، صلاح‌الملک ایالات متحده‌ی امریکا، به افغانستان جلسه‌ی کابینه‌ی دولت جمهوری اسلامی افغانستان برگزار شد تا در باره‌ی ملاقات با او تصمیم گرفته شود. من به عنوان وزیر طنز در آن جلسه حضور داشتم. تصمیم جلالت مآب رییس جمهور و رییس اجراییه و دیگر اعضای کابینه این شد که راه دادن تیلرسان- که واقعا به سان تیلر است- به ارگ درست نیست. یعنی تیلرسان را نباید این‌قدر اهمیت بدهیم. قرار شد که به او اجازه داده نشود از میدان هوایی بگرام بیرون بیاید. این است که همه‌ی ارکان دولت همانجا به ملاقات او رفتیم. زیاد خیت شده بود تیلرسان. گریه کرد. گفت من در عمر خود چنین توهینی ندیده بودم (حتا از ترمپ).»

 

این صفحه در سه روز نخست فعالیت‌اش مورد پسند نزدیک به چهارهزار کاربر فیسبوک در افغانستان قرار گرفته است.

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала