"بلک واتر"همچنان در تلاش خصوصی‌سازی جنگ در افغانستان است

© AP Photo / Gerry Broome, FileIn a July, 21, 2008 file photo, founder and CEO of Blackwater Worldwide Erik Prince is seen at Blackwater's offices in Moyock, N.C. Holland, Mich. native Erik Prince will be talking about his west Michigan roots at a Tulip Time Festival luncheon on Wednesday May 5, 2010
In a July, 21, 2008 file photo, founder and CEO of Blackwater Worldwide Erik Prince is seen at Blackwater's offices in Moyock, N.C. Holland, Mich. native Erik Prince will be talking about his west Michigan roots at a Tulip Time Festival luncheon on Wednesday May 5, 2010 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنیانگذار شرکت امنیتی خصوصی «بلک‌واتر» در تلاش است تا آژانس‌های اطلاعاتی آمریکایی را به طرح خود برای خصوصی‌سازی عملیات مبارزه با تروریسم در افغانستان علاقه‌مند کند.

به گزارش اسپوتنیک، این در حالی است که طرح استفاده از سرباز اجیر به جای اعزام نظامیان آمریکایی به افغانستان پیش از این مورد موافقت دولت آمریکا قرار نگرفته بود.
پرینس که اکنون مدیریت یک شرکت امنیتی در هانگ‌ کانگ را بر عهده دارد گفت: درباره بخش‌های از این طرح از جمله چگونگی مسئول قرار دادن سربازانی که نقض قانون می‌کنند با برخی از کارشناسان حقوقی بویژه در سازمان سیا در حال رایزنی است.
منابع دولتی آمریکا نیز می‌گویند که پرینس اخیرا طرح خود را به آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا از جمله سازمان سیا ارائه کرده است، اما مشخص نیست که این طرح چقدر مورد حمایت قرار گرفته و سیا نیز از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است.
به گفته مقامات ارشد دولت آمریکا، طی بررسی و ایجاد استراتژی جدید واشنگتن برای افغانستان، طرح پرینس برای حضور نیروهای ویژه بازنشسته آمریکایی و اعضای ناتو در کنار نیروهای افغان در کاخ سفید نیز مطرح شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала