ناتو سقوط هلیکوپترش در افغانستان را تأیید کرد

© Photo / public domainناتو سقوط یک هیلوکوپترش در افغانستان را تأیید کرد
ناتو سقوط یک هیلوکوپترش در افغانستان را تأیید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای حمایت قاطع به رهبری ناتو در افغانستان، سانحۀ یک هیلوکپتر نظامی این نیروها در ولایت لوگر، در جنوب کابل را تأیید کرده داده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری پژواک، این نیروهای در اعلامۀ خبری شان تأیید کرده اند که این هلیکوپتر شام جمعه در ولایت لوگر دچار سانحه شده است. آن‌ها سقوط این هلیکوپتر بر اثر حملۀ شورشیان را رد می‌کنند.

در حالی‌که ناتو کشته شدن یک تن و زخم برداشتن شش تن را در این رویداد تأیید می‌کند، جنرال نیکلوسن فرماندۀ این نیروها از این رویداد ابراز تأسف کرده و به خانوادۀ قربانیان تسلیت گفته است.

سخنگوی والی لوگر نیز با تأیید این خبر گفته است که شب گذشته نیروهای ناتو و نیروهای امنیتی افغانستان برای یک عملیات مشترک هوایی به ولسوالی خروار رفته بودند.

گروه طالبان نیز ادعا کرده اند که این طیاره بر اثر حملۀ آن‌ها سقوط کرده و در آن چندین تن از نیروهای ناتو و ارتش افغانستان کشته شده اند. ادعای که ناتو آن را رد می‌کند.

سخنگوی والی لوگر آقای صالح با تائید این خبر میگوید: شب گذشته زمانیکه نیروهای مشترک امنیتی افغان و خارجیان عملیاتی را برای نابودی طالبان در ولسوالی خروار این ولایت آغاز کردند در آن هنگام یک پروند هلیگوپتر قوای ایتلاف دچار سانحه شده و نشست اضطراری نمود.
آقای صالح به اسپوتنیک میگوید که در پی آن یک تن از سرباز نیروهای مشترک افغان که سرنشین آن بود زخم برداشته و اکنون نیروهای امنیتی در محل حضور دارند.
آقای صالح همچنان گفته است که این اتفاق حوالی ساعت ۱۱ شب گذشته صورت گرفته و دلیل نشست اضطراری این هلیکوپتر را تصادم با یک درخت عنوان کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала