چرا ملا هبت الله 12 هزار میل "سلاح M-4" به طالبان توزیع کرد؟

© REUTERSTaliban new leader Mullah Haibatullah Akhundzada is seen in an undated photograph, posted on a Taliban twitter feed on May 25, 2016, and identified separately by several Taliban officials, who declined be named
Taliban new leader Mullah Haibatullah Akhundzada is seen in an undated photograph, posted on a Taliban twitter feed on May 25, 2016, and identified separately by several Taliban officials, who declined be named - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک عضو مجلس نمایندگان ادعا دارد که ملا هبت الله رهبر طالبان هنگام حضور در ولسوالی سنگین ولایت هلمند 12 هزار میل سلاح " M-4" را به افراد خود توزیع کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، حدود دو هفته پیش گزارش‌هایی منتشر شد که ملا هبت الله رهبر طالبان به ولسوالی سنگین ولایت هلمند آمده است.

پس از آن نمایندگان فراه گفتند که رهبر طالبان از ولسوالی سنگین هلمند به ولسوالی پشت‌رود ولایت فراه سفر کرده است و با جنگجویان این گروه دیدارهایی را داشته است.

هم اکنون یک عضو مجلس می‌گوید که رهبر طالبان هنگام حضور در هلمند 12 هزار میل سلاح
" M-4 "امریکا را به جنگجویان این گروه توزیع کرده است تا با استفاده از آن علیه نیروهای امنیتی کشور بجنگند.

یک عضو دیگرمجلس گفت: "رهبر طالبان به یکی از رهبران دیگر این گروه دستور داده است که در هر ولایت افغانستان 50 میل از این سلاح را به افراد طالبان بفرستد و متباقی را در هلمند توزیع کند".

سلاح"m-4 از پیشرفته ترین سلاح های امریکایی می‌باشد. گفته می‌شود نیروهای ویژه امریکایی از این سلاح استفاده می‌کنند.
گفته‌هایی وجود دارد که رهبر طالبان در این سفر خود به افراد این گروه دستور داده است که با داعش ایتلاف کنند و برعلیه نیروهای دولتی افغانستان بجنگند.

از سوی دیگر، محمد سرور عثمانی نماینده مردم ولایت فراه در مجلس ادعا کرده است که ملاهبت الله رهبری حمله افراد این گروه را بر ولسوالی شیبکوه این ولایت در دست داشته است.

ولسوالی شیبکوه ولایت فراه هفته گذشته برای چند ساعت به دست طالبان سقوط کرد.

فراه و هلمند از ولایت‌های نا امن در جنوب غرب و جنوب کشور اند. طالبان در این دو ولایت فعالیت گسترده دارند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала