نرفتن تیم «ارزیابی مراکز رأی‌دهی» به 32 ولسوالی کشور

© Flickr / ResoluteSupportMediaنرفتن تیم «ارزیابی مراکز رأی‌دهی» به 32 ولسوالی کشور
نرفتن تیم «ارزیابی مراکز رأی‌دهی» به 32 ولسوالی کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسوولان کمیسیون انتخابات افغانستان می‌گویند به دلیل مشکلات امنیتی، «روند ارزیابی مراکز رای‌دهی» در 32 ولسوالی کشور انجام نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از «خبرنامه»، مسوولان این کمیسیون در دیدار با نمایندگان احزاب و ائتلاف‌های سیاسی، نهادهای جامعۀ مدنی و سفیران کشورهای خارجی در کابل گفته اند که امکان رفتن تیم این کمیسیون به 32 ولسوالی در کشور اصلاً وجود نداشته است.

وسیمه باغیسی معاون عملیاتی این کمیسیون می‌گوید که در این 32 ولسوالی ارزیابی مراکز رای‌دهی اصلاً انجام نشده، و  در بسیاری از ولسوالی‌های دیگر کشور نیز این روند به دلیل مسایل امنیتی ناقص بوده است.

این مقام کمیسیون انتخابات از دو محدودیت اساسی بر سر اجرای این روند سخن گفته است: «محدودیت اولی این است که تیم‌های ارزیابی کننده مراکز رای‌دهی به حدود ۳۲ ولسوالی در سراسر افغانستان نتوانسته بروند و موضوع دوم این‌که در بسیاری ولایات دیگر هم به دلیل مسایل امنیتی به‌صورت نسبی و ناتکمیل توانسته ارزیابی کند.»

ولایت‌های هرات، غزنی، پکتیکا، هلمند، ارزگان، وردک، فراه، فاریاب، قندوز، بغلان، بدخشان، قندهار و ننگرهار شامل ولایاتی استند که بخشی از ولسوالی‌های شان از پروسۀ ارزیابی مراکز رأی‌دهی باز مانده اند. به گفتۀ خانم بادغیسی، در این صورت کمیسیون مجبور است محلاتی که در انتخابات قبلی تعیین شده اند، را بدون ارزیابی دوباره به عنوان مرکز رأی‌دهی اعلام کند.

کمیسیون مستقل انتخابات  افغانستان، ۱۶ سرطان سال ۱۳۹۷ خورشیدی را تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها اعلام کرده است و پیش از آن باید برای ارزیابی و متوازن‌ساختن مراکز رأی‌دهی تمامی ولسوالی‌های کشور را مورد ارزیابی قرار دهد. این روند از دو و نیم ماه قبل آغاز شده و یک میلیون و ۲۰۰ هزار دالر امریکایی هزینه بر می‌دارد که از سوی دولت افغانستان پرداخت می‌شود. در این روند یک هزار نفر مصروف کار می‌باشند و همچنان تلاش می‌شود مراکز خیالی رای‌دهی نیز مشخص شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала