دسترسی کنگرس به اسناد دوسیۀ رسوایی ترامپ

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر دسترسی کنگرس به اسناد دوسیۀ رسوایی ترامپ
دسترسی کنگرس به اسناد دوسیۀ رسوایی ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیتۀ اطلاعاتی کنگرس امریکا، به اسناد بانکی شرکتی دسترسی یافته اند که یک دوسیۀ رسوایی برای دونالد ترامپ آماده کرده است.

به گزارش اسپوتینک، به نقل از وبسایت این کمیته، «طرف‌ها روی دسترسی یافتن به اطلاعات کمپنی Fusion GPS به توافق رسیده اند که سبب میشود اعضای کمیته به اسنادی دست پیدا کنند که نیازمند بررسی است.»

پیش از این روزنامۀ نیویارک تایمز گزارش داده بود که اعضای حزب دموکرات و مخالفان ترامپ در میان جمهوری‌خواهان، در سال 2015 و زمانی که وی کاندیدای ریاست‌جمهوری بود  کمپنی تحقیقاتی Fusion GPS به سرپرستی گلین سیمپسون را استخدام کردند، تا دوسیه‌یی در مورد نقاط ضعف و رسوایی‌هایی دونالد ترامپ در زمینۀ تجارت و املاک ترتیب بدهد.

در جون 2016، سیمسپون برای انجام این کار کریستفورد استیل بریتانیایی، جاسوس پیشین «ام‌آی‌6» را استخدام کرد. در یک سند دیگر که نویسندۀ آن نامعلوم است و با منبع  BuzzFeedنشر شده، آمده که «کارمندان اطلاعاتی روسیه» نیز اطلاعات محرمانه‌یی از ترامپ داشته اند.

سایتی که اطلاعات این دوسیه را نشر کرد، از دسترس خارج شد و کاخ سفید نیز ادعای آن را رد کرد.

در کنگرس امریکا بارهاست که بحث دست‌کاری روسیه در نتایج انتخابات امریکا که منجر به پیروزی ترامپ شد مورد بررسی قرار می‌گیرد و در مواردی «اف.بی‌.آی» نیز متهم می‌شود. ادعایی که روسیه آن را بارها رد کرده و مقامات روسی آن را «کاملاً بی‌اساس» خوانده اند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала