دبی میزبان نشست سیاسیون افغانستان با طالبان

© AFP 2023 / Karim Sahibدبی میزبان نشست سیاسیون افغانستان با طالبان
دبی میزبان نشست سیاسیون افغانستان با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار است یک نشست مشترک میان شماری از سیاسیون افغانستان و نمایندگان طالبان، ماه آینده در دبی برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از تلویزیون یک افغانستان، این نشست ماه آینده میلادی با میزبانی امارات متحدۀ عربی و از سوی یک سازمان بین‌المللی که نامش هنوز فاش نشده است، برگزار خواهد شد.

انورالحق احدی رییس جبهۀ ملی نوین افغانستان، سید احمد گیلانی رییس حزب نهضت همبستگی ملی افغانستان، مولوی سید اکبر آغا یک مقام پیشین طالبان، عمر داوودزی عضو ارشد شورای حراست و ثبات افغانستان، ضیاالحق امرخیل رییس پیشین دبیرخانۀ کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان و چند تن دیگر که هنوز نام‌هایشان آشکار نشده است کسانی استند که در این نشست شرکت خواهند کرد.

هشت مقام طالبان به نمایندگی از دفتر این گروه در دوحۀ قطر نیز در این نشست شرکت خواهند کرد اما حکومت افغانستان و شورای عالی صلح در این نشست نماینده نخواهد داشت.

هرچند چنین نشستی چندی قبل نیز برگزار شده بود و نتیجه‌‌یی به همراه نداشت اما شماری از اشتراک‌کنندگان نشست بعدی گفته‌اند که امیدوارند این نشست سبب آغاز مذاکرات مستقیم و منجر به صلح میان حکومت افغانستان و گروه طالبان شود.

ضیاالحق امرخیل، یکی از کسانی که قرار است در این نشست اشتراک کند، گفت: «طالبان خواهان تعدیل برخی از ماده‌های قانون اساسی، تغییر روند برگزاری انتخابات و دادن ضمانت برای بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان هستند.»

او باور دارد که این نشست می‌تواند زمینه را برای گفت‌و‌گوی مستقیم میان حکومت و طالبان فراهم کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала