وعده ناتو برای مجازات ترکیه

© AFP 2023 / KIRILL KUDRYAVTSEVA woman walks near Russia's air defence system S-400 Triumf launch vehicles at the military exhibition
A woman walks near Russia's air defence system S-400 Triumf launch vehicles at the military exhibition - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از مقامات ناتو اظهار داشت، در صورتی که ترکیه سیستم دفاع هوایی اس- 400 روسیه را خریداری کند، با "پیامدهای" آن مواجه خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال پیتر پاول، رییس کمیته نظامی ناتو در نشستی به خبرنگاران گفت: اصل تسلط در اکتساب تجهیزات دفاعی وجود دارد، اما همان گونه که ملت‌ها حق تصمیم‌گیری برای خود را دارند، باید مسئولیت رویارویی با پیامدهای تصمیم‌ خود را نیز بپذیرند.
وی افزود، راکت های روسیه نمی‌تواند با سیستم ناتو ادغام شود.
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو ، در مصاحبه‌ای با رویترز اظهار کرده بود، ترکیه که یکی از کشورهای عضو ناتو است، با خرید سیستم اس-400 ازروسیه به دنبال دشمنی با ائتلاف ناتو که آمریکا رهبری آن را بر عهده دارد، نیست و برای خرید تسلیحات مشابه، در حال مذاکره با فرانسه و ایتالیا است.
رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، کشورهای ناتو را برای عدم پیشنهاد جایگزینی مناسب به جای راکت های دور برد روسیه سرزنش کرده اما استولتنبرگ گفت، اردوغان اکنون برای خرید سیستم های مشابه، در حال مذاکره با پاریس و رم است. این اقدامی است که رییس این ائتلاف از آن استقبال کرد.
پاول گفت، حتی اگرراکت های اس-400 در سیستم دفاعی ناتو قرار نگیرد، حضور آن چالش‌هایی را برای دارایی‌های متحدان که به طور بالقوه در خاک این کشور قرار گرفته، ایجاد می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала