در دانشگاه پولیتخنیک کابل سنگ های قیمتی وزارت معادن به نمایش گذاشته شد

© Fotolia / Oksfدر دانشگاه پولیتخنیک کابل سنگ های قیمتی وزارت معادن به نمایش گذاشته شد
در دانشگاه پولیتخنیک کابل سنگ های قیمتی وزارت معادن به نمایش گذاشته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نمایشگاه که در دانشگاه پولیتخنیک کابل به هدف زمینه سازی و نمایش خدمات فنی و مشورتی برگزار شد، وزارت معادن و پترولیم نیز با ارائه محصولات علمی، تخنیکی و صنعتی خود اشتراک کرده بود.

Кристаллы изумрудов - اسپوتنیک افغانستان
کشف سنگ های قیمتی درارگ ریاست جمهوری افغانستان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ودصم، نمایشگاه سه روزه تخنیکی وصنعتی به هدف زمینه سازی ونمایش خدمات فنی ومشورتی، مطالعات امکان سنجی بررسی های انجنیری، کنترول وکیفیت خدمات آزمایشگاهی  بررسی توانایی های تخصصی به بازدیدکننده گان، درجمنازیوم دانشگاه پولی تخنیک کابل برگزار گردید.

در این نمایشگاه به تعداد صدها شرکت دولتی و خصوصی  به شمول وزارت معادن وپترولیم در 96 غرفه محصولات علمی، تخنیکی و صنعتی خود را به نمایش گذاشتند.

دراین نمایشگاه به تعداد 12 نوع سنگ های قیمتی ونیمه قیمتی، منرال های صنعتی، مواد ساختمانی وذغال سنگ، نقشه های جیولوجیکی،  سروی هوایی، مناطق طلا دار افغانستان، کتاب ها، پروشور،کلیب ها، ویدیوها وسی دی های  معلومات جیولوجیکی به نمایش وبه دسترس تماشاکنندگان قرار داده شد.

در روز سوم نمایشگاه از جانب روئسای اطلاعات وارتباط عامه، منابع بشری و نماینده سروی جیالوجی وزارت معادن وپترولیم به پرسش های دانشجویان دانشگاه پولی تکنیک در پیوند به امور معدنکاری پاسخ ارائه گردید.

یادآوری می کنیم، که افغانستان یکی از کشورهای است که دارای معادن سرشار از جمله لیتیم می باشد. ارزش معادن افغانستان نزدیک به 3 هزار میلیارد دالر می رسد و این در حالیست که ساکنان این کشور با جنگ و فقر و گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала