عبدالله عبدالله خواستار تحریم بین المللی گروه طالبان از سازمان ملل متحد شد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر عبدالله عبدالله خواستار تحریم بین المللی گروه طالبان از سازمان ملل متحد شد
عبدالله عبدالله خواستار تحریم بین المللی گروه طالبان از سازمان ملل متحد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجرایی دولت افغانستان از کمیته تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار تحریم گروه طالبان و رهبران این گروه شد.

بیش از 40 طالب در ولسوالی نادر شاه کوت ولایت خوست زخمی و کشته شدند - اسپوتنیک افغانستان
بیش از 40 طالب در ولسوالی نادر شاه کوت ولایت خوست زخمی و کشته شدند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دفتر مطبوعاتی رئیس اجرایی دولت افغانستان، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت اسلامی افغانستان روز گذشته در جریان دیدارش با «غیرت عمروف» رئیس هیات اعزامی کمیته تحریم های شورای امنیت سازمان ملل در کابل خواستار تحریم گروه طالبان و رهبران این گروه شد.
او در ملاقات اعضای این کمیته گفت، که گروه طالبان را به عنوان «گروه تروریستی» قلمداد و نام ملا«هیبت الله آخوندزاده» رهبر این گروه و همچنین دیگر اعضای رهبری طالبان را در فهرست تحریم های سازمان ملل اضافه کنید.
رئیس اجرایی افغانستان همچنین از رئیس کمیته تحریم های شورای امنیت خواست که نظارت خود را بهبود بخشد تا اعمال تحریم ها موثر واقع شود.
دفتر مطبوعاتی عبدالله تصریح کرد، که این کمیته تعهد کرد در زمینه جلوگیری از تهدیدهای امنیتی و برقراری صلح با افغانستان همکاری کند و نیز درباره تقاضای دولت وحدت ملی افغانستان اقدام‌هایی را انجام خواهد داد.

یادآوری می کنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا چند ماه پیش با اعلام راهبرد امریکا درباره افغانستان از طالبان خواست که به روند صلح بپیوندند.

او گفت: صبر ما لبریز شده و اگر طالبان به روند صلح نپیوندند، نابود خواهند شد.

او در زمان اعلام راهبرد امریکا از پاکستان خواست که دیگر از گروه های هراس افگن پشتیبانی نکند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала