امیر قطر دلیل کشمکش در اطراف کشورش را نام برد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر امیر قطر دلیل کشمکش در اطراف کشورش را نام برد
امیر قطر دلیل کشمکش در اطراف کشورش را نام برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امیر قطر گفت، کشورهای خلیج فارس به خاطر این که ما مستقل هستیم با ما به رویارویی پرداخته اند و می خواهند که رژیم ما را تغییر بدهند، اما قطر هرگز استقلال خود را از دست نخواهد داد.

Министр иностранных дел Катара Мухаммед Бен Абдель Рахман Бен Джасем Аль Тани - اسپوتنیک افغانستان
وزیر امور خارجه قطر عربستان سعودی را به تلاش تغییر قدرت در کشورش متهم نمود
به گزارش اسپوتنیک، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس امریکا گفت:- "آنها از مستقل بودن ما و دیدگاه ما درباره پیشرفت منطقه خوش شان نمی آید".

او گفت:- "مخالفان آنها تمایل به دموکراسی ندارند، زیرا قطر از شبکه تلویزیونی الجزیره پشتیبانی می کند و نمی خواهد که شبکه تلویزیونی الجزیره را ببندد. ما می خواهیم درگیری با کشورهای حوزه خلیج فارس را حل و فصل کنیم، اما به هر صورت ما از استقلال خود چشم پوشی نخواهیم کرد".

آل ثانی به این پرسش که آیا کشورهای خلیج فارس خواستار تغییر رژیم در قطر می باشند، چنین پاسخ داد:- "بلی! آنها خواهان تغییر رژیم در قطر هستند".

یادآوری می کنیم، که در اوایل ماه جون کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر پیوندهای دیپلماتیک خود را با قطر قطع و این کشور را متهم به پشتیبانی از تروریسم نمودند.

آل ثانی این اتهامات را در آن زمان رد و گفت که این اخبار او را «شوکه» کرده است و واقعیت این است که عربستان سعودی در تلاش بی ثبات کردن اوضاع در قطر و تغییر قدرت در این کشور می باشد.

پیش از این خالد بن احمد آل خلیفه وزیر امور خارجه بحرین پیشنهاد کرده بود که قطر را ز عضویت شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس بیرون کند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала