سیگار: امریکا شمار تلفات واقعی نیروهای افغانستان را پنهان می کند

© Photo / stringerسیگار: امریکا شمار تلفات واقعی نیروهای افغانستان را پنهان می کند
سیگار: امریکا شمار تلفات واقعی نیروهای افغانستان را پنهان می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره بازرسی ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان «سیگار» اعلام کرد، که فرماندهی ارتش امریکا تلفات واقعی نیروهای ارتش و پولیس افغانستان را پنهان می کند.

گزارش سیگار از  آمار چشم‌گیر فرار نظامیان افغان در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
گزارش سیگار از آمار چشم‌گیر فرار نظامیان افغان در امریکا
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا به استناد از رادیوی بین المللی فرانسه، در گزارشی که «سیگار» به کنگره امریکا ارائه کرده است، چنین آمده است: هشت سال گذشته فرماندهی امریکا انتشار داده های مربوط به ارتش افغانستان از جمله کاهش نفرات، ظرفیت عملیاتی و تجهیزات آن را محرمانه طبقه بندی و یا محدود کرده است.
در ادامه این گزارش آمده است: فرماندهی ارتش امریکا علت کاهش نفرات ارتش افغانستان را زخمی شدن، مرگ، پایان دوره خدمت سربازی و فرار نظامیان از ارتش عنوان کرده است در صورتی که این نهاد آمریکایی با بیان این مطالب، بر روز شمار زیاد تلفات انسانی ارتش افغانستان، پوشش گذارد.

بر اساس گزارش اداره بازرسی ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان «سیگار»، این اداره تنها نهادی است که میتواند به آمار واقعی تلفات نفرات پولیس یا ارتش افغانستان دسترسی داشته باشد در حالیکه وزارت های دفاع و داخله افغانستان از انتشار آن خودداری می کنند.

این اداره تلفات نیروهای نظامی افغانستان را در سال گذشته میلادی «غیر قابل تحمل» و «تکان دهنده» توصیف و اعلام کرده است مرگ شش هزار و 700 نفر و زخمی شدن 12 هزار نفر دیگر 35 درصد افزایش تنها در یک سال را نشان میدهد.

بر اساس گزارش ماه جولای سیگار، بیش از دو هزار و 500 سرباز و پولیس افغانستان طی ماههای جنوری و می امسال کشته و چهار هزار و 200 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

در همین حال جان سوپکو مدیر کل سیگار به روزنامه نیویورک تایمز گفته است، که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان تعهد کرده بود که سیگار به اطلاعات وزارتخانه های افغانستان آزادانه دسترسی خواهد داشت اما این تعهد عملی نشده است.
سوپکو افزوده است: نظامیان ارشد امریکایی، طالبان و افغانستانی ها به خوبی از آنچه که در افغانستان می گذرد مطلع هستند اما تنها مالیات دهندگان امریکایی هستند که پول می پردازند و از همه جا بی خبرند.

یادآوری می کنیم، که در همین ماه میلادی نیز بیش از 500 نیروی نظامی افغانستان در درگیری های مختلف با داعش و طالبان شهید شده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала