قزاقستان بااستفاده از تکنالوژی قمر مصنوعی آماده کمک به افغانستان است

© Flickr / Alex J. Butlerقزاقستان
قزاقستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع قزاقستان در دیدار با رئیس جمهور غنی در کابل گفته که این کشور آماده است که با استفاده از تکنالوژی قمر مصنوعی افغانستان را در بخش های مختلف کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک ، «بی‌بود آتم کولف» وزیر دفاع و صنایع هوایی قزاقستان گفت: ما آماده هستیم تا افغانستان را در بخش های مختلف به شمول مبارزه با تروریزم، همکاری کنیم.
آقای کولف افزود: قزاقستان آماده است تا افغانستان را با استفاده از تکنالوژی قمر مصنوعی، در بخش های زراعت، معادن، مدیریت آب، کنترول قاچاق مواد مخدر و مبارزه با تروریزم همکاری کند و نیاز است تا بحث های تخنیکی دراین زمینه میان مسئولین مربوطه دو کشور آغاز گردد.
به گفته او، افغانستان در خط نخست مبارزه با تروریزم قرار دارد و قربانی ها و مبارزات مردم این کشور، به امنیت و ثبات آسیای میانه کمک کرده است. به نقل از خبرنامه ارگ، کولف افغانستان را کشور دوست و برادر قزاقستان خوانده و همکاری های منطقه‌ای افغانستان را قابل درک و ستایش دانست.
رئیس جمهور غنی از اعلام همکاری قزاقستان با افغانستان در زمینه استفاده از تکنولوژی قمر مصنوعی تشکر کرد و گفت: ما خواهان همکاری قزاقستان در بخش های مبارزه با تروریزم و مواد مخدر و همکاری ها در زمینه های احصائیه، زراعت، معادن و استفاده از تکنالوژی می باشیم.
وی همچنان از جانب قزاقستان خواست تا در زمینه آموزش متخصصین افغان همکاری کند و تفاهم نامه های همکاری میان دو کشور در عرصه های متذکره، آماده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала