آمادگی عراق برای حمله بر کردستان

© AFP 2023 / Ahmad al-Rubayeآمادگی عراق برای حمله بر کردستان
آمادگی عراق برای حمله بر کردستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظامیان عراق در صورت تشدید وضع امادگی کامل حمله بر کرُدها را دارند

قوماندانی قوای مسلح عراق خبر داده است در صورت که از طرف کردها بر نیرو های مسلح عراق انداخت صورت بگیرد، عراق آمادگی حمله نظامی بر نیروهای پیشمرگه کُرد را دارد.

در این اواخر 3 بار نیروهای عراقی با کردها در منطقه موصل و کردستان مذاکرات را انجام دادند. بغداد میخواهد که کردها کنترول بندر سرحدی عراق و کردستان و ترکیه و همچنان میدان هوائی را به دست نیرو های عراقی بدهند و اصرار  دارد که نیروهای پیشمرگه باید یا کاهش یابد و یا تحت قومانده نیرو های عراقی قرار بگیرد.

شام چهارشنبه اردوی عراق خبر داد که رهبری کردها همه توافقنامه ها با هیت عراق را رد نموده است. به گفته نظامیان عراقی، پیشمرگه با استفاده از وقت نیروهای خود دوباره تنظیم و به مواضع جدید و مستحکم دفاعی مستقر نموده است.

نیروهای عراقی اعلام نمودند، اگر مورد حملات راکتی پیشمرگه قرار بگیرند و تلفات جانی را متقبل شوند، در آنصورت نیروهای پیشمرگه با تعرض قوی نیروهای عراق روبرو خواهد شد.

مناقشه بین نیرو های عراقی و پیشمرگه در ارتباط کرکوک است که منطقه نفتی و حیاتی برای هر دو نیرو میباشد. باید افزود که یکی از عوامل اصلی درگیری بین نیرو های عراق و کردها، برگزاری همه پرسی مبنی بر استقلال کردستان عراق به تاریخ 25 سپتامبر میباشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала