موتر های پاتریوت UAZ به وسایل نقلیه جنگی مبدل گردیدند

© Sputnik / Nikolay HiznyakАвтомобили УАЗ Хантер и Обновленный УАЗ Патриот
Автомобили УАЗ Хантер и Обновленный УАЗ Патриот - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وسایل نقلیه پاتریوت " " UAZ که بیشتردر جاده ها مورد استفاده بود، به وسایل نقلیه ی جنگی تبدیل شدند.

به گزارش اسپوتنیک، در پشت بدنه این وسیله، یک اسکلت قرار داده شد، ودر آن زره پوش نصب گردیده که، آنرا حفاظت می کند. همچنین بر روی آن می توان یک سایبان طبیعی را برای حفاظت ازاز باران و باد بکشید. ارتش روسیه می گوید که تجهیزات جنگی جدید، واحدهای شناسایی را سریع تر و غیر قابل شناسایی تر می کند.
این وسیله قرار است که با یک ماشیندار "کلاشینکوف"، و یا بم دستی30 میلی متری AGS-17 مجهز شود.اما تا اکنون روشن نیست که کدام نوع اسلحه در آن استفاده خواهد شد. شواهد موجود است که میتوان در موتر های مشابه با این وسیله یک اسلحه سنگین Kord با کالیبر 12.7 میلیمتر جا به جا نمود.
ارتش روسیه ، ویژگی های دستگاه بر روی این موتر ها را که قرار است " تاچانکا" نامگذاری گردد تا اکنون مشخص نکرده. اگرچه قابلیت های شناخته شده عادی یعنی نوع شهری که UAZ " پاتریوت" نام دارد: قدرت موتور — 128 هارس پاور، ظرفیت حمل بار تا — 500 کیلوگرم، حداکثر سرعت — 150 کیلومتر در ساعت میباشد.
پیک آپ های جنگی بطورگسترده در جهان مورد توجه است. در برخی از ارتشها، مانند افغانستان از آنها استفاده میشود. علاوه بر این، این پیک آپ ها در خاورمیانه محبوبیت دارند. در سوریه می توان موترجیپ مجهز با اسلحه سنگین داشاکه یا حتی راکت انداز های سیار ZU-23-2 مشاهده نمود.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала