رد گزارش تازه سیگار از سوی وزارت دفاع افغانستان

© Sputnik / Zafarsha Rouyeeدولت وزیری
دولت وزیری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع افغانستان گزارش تازه سیگار مبنی بر این که، کنترل دولت افغانستان بر خاک کشور به پایین ‎ترین سطح رسیده را به شدت رد کرده است.

به گزارش اسپوتنبک، دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع روز چهارشنبه 10 عقرب در یک نشست خبری در کابل با رد گزارش تازه سیگار گفت که در جنگ " چریکی " مالکیت خاک تعیین نمی گردد‌.
وزیری تصریح کرد:"من قبول کرده نمی‌ توانم که فیصدی را تعیین کنم که چند فیصد خاک افغانستان در دست مخالفان است، در چنگ چریکی کسی فیصدی را تعیین کرده نمی ‌تواند، من این را ادعای سیگار رد می‌ کنم".
سیگار یا اداره بازرسی ویژه ایالات متحده امریکا در امور بازسازی افغانستان به روز گذشته گزارشی منتشر کرد که در آن گفته شده که کنترل دولت افغانستان بر خاک کشور به پایین ‎ترین سطح خود قرار دارد
در این گزارش آمده که از جمله 407 ولسوالی در سراسر افغانستان، 13 در صد آن در ماه اگست تحت اداره گروه تروریستی طالبان بوده و یا هم به نحوی متاثیر از فعالیت آنها می باشد.
سیگار گزارش داده که شش ما پیش در ماه فبروری نفوذ طالبان در خاک افغانستان 11 درصد بوده است. بر بنیاد یافته‌های سیگار در جریان شش ماه گذشته حدود 700 هزار تن به جمع کسانی‌که در مناطق تحت اداره گروه طالبان زندگی می‌کنند نیز افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала