روسیه برای چه در ستیشن بین المللی فضایی تجارب مخفی انجام میدهد؟

© Photo / Roscosmos/Sergeev SNروسیه برای چه در ستیشن بین المللی فضایی تجارب مخفی انجام میدهد؟
روسیه برای چه در ستیشن بین المللی فضایی تجارب مخفی انجام میدهد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه تجربه آغاز میکند، ولی ناسا نمی داند که این تجربه چیست.

اناتولی زاک (Anatoly Zak) در نشریه «Popular Mechanics»، چاپ امریکا می نویسد، صبح روز پنج شنبه در میدان فضایی بایکانور در قزاقستان پرتاب کاملاً معمولی انجام میدهند، تا برای شش فضانورد که حالا در ستیشن بین المللی فضایی قرار دارند، مواد سوخت، آب و مواد غذایی انتقال دهند. ولی یک چیز، بطور معین، این بار غیرمعمولی معلوم شد. سفینه هفت تنی باربری «پروگرس МС-07» همچنان سامانه محرم که قبلاً دیده نشده و به قسمت سیکشن پیشروی بدنه خارجی سفینه محکم شده، انتقال میدهد. ناسا هیچ نمی داند که این چیست.
متخصصین ناسا این شی غیرقابل فهم در تصاویر رسمی مشاهده کردند که هنگام آمادگی «پروگرس» برای ماموریت عکاسی شده اند. از همان لحظه چند تصویر دیگر که کارهای را نشان میدهند که در میدان فضایی بایکانور با سفینه «پروگرس МС-07» انجام میشوند، همچنان این شی نامعلوم را نشان دادند که بدان معنی است که مقامات روسیه جهت پنهان نگهداشتن آن تلاش نمی ورزند. ولی وقتیکه ناسا راجع به این دستگاه پرسید، ماموران روسی فقط گفتند که این سامانه علمی است که برای حمل یکباره در سفینه باربری مدنظر گرفته شده. آنها در این باره در مورد هیچگونه جزئیات بیشتر معلومات ندادند.
حد اقل محل انجام تجربه مرموز معلوم است. در سال 2014 انجنیران روسیه همچنان از سفینه «پروگرس М-24М»، سفینه فضایی، شبیه آن که در روز پنج شنبه پرتاب میشود، استفاده کردند و بر آن دستگاه برای تجربه «انعکاس-5» نصب نموده بودند. این اله اوپتیکی بود که برای نظارت بر پدیده های اتموسفییری و خواص منعکس کننده آنها ساخته شده بود. مشاهدات در چارچوب «انعکاس» مدت زمان محدود تا وقتی انجام میشدند، تا دستگاه جداشده از ستیشن در اتموسفییر زمین نه سوخت.
چنین تجارب میتوانند اهمیت نظامی داشته باشند که امکان عصری سازی آخذه های استخباراتی و کشف قبلی را فراهم می سازد که برای آن استفاده میشوند، تا بر راکت ها و اهداف دیگر نظامی نظارت نمایند. انجنیران ناسا حدس می زنند که وسیله شناخته نشده در سفینه «پروگرس МС-07» میتواند جدیدترین احیای تجربه «انعکاس» باشد، اگرچه تا اندازه به شکل دیگر معلوم میشود. در واقع خاموشی نمایندگان رسمی جانب روسیه باعث بدگمانی میگردد. این مطلب را یک منبع ناسا به نشریه Popular Mechanics اظهار داشت.
مطابق اخرین جدول زمانی پروازها سفینه «پروگرس МС-07» با ستیشن بین المللی فضایی فقط سه ساعت بعد از پرتاب، در ساعت 5:32 EDT (وقت شرقی تابستانی) وصل خواهد شد و کوتاه ترین گراف پرواز را دوبرابر کاهش میدهد. انتظار میرود که سفینه فضایی در حالت اتصالی تا مارچ سال 2018 قرار خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала