حمایت هواداران گلبدین از داعش در شمال واقعیت دارد؟

© AFP 2023 / Noorullah ShirzadaЛидер Исламской партии Афганистана Гульбеддин Хекматияр
Лидер Исламской партии Афганистана Гульбеддин Хекматияр - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگجویان حزب اسلامی حکمتیار که گفته می‌شود از افراد سابق این حزب هستند به تازگی در منطقه «نورخیل» ولسوالی «درقد» در ولایت تخار پرچم گروه تروریستی داعش را برافراشته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های افغانستان، ولایت تخار از ولایت‌های شمالی افغانستان است که فرماندهان حزب اسلامی «حکمتیار» در این ولایت نفوذ گسترده‌ای دارند و جنگجویان این حزب هنوز هم به فعالیت‌های مسلحانه خود ادامه می‌دهند.
تعداد جنگجویانی که پرچم گروه تروریستی داعش را در ولسوالی درقد و «ینگی قلعه» بر افراشته‌اند به 40 نفر می‌رسد و نیروهای امنیتی افغان به زودی برای سرکوب آنها اقدام خواهند کرد.
یک منبع ریاست امنیت ملی افغانستان ضمن تایید برافراشته شدن پرچم داعش تصریح کرد: اینکه آیا واقعا جنگجویان گروه تروریستی داعش در این منطقه نفوذ کرده‌اند مشخص نشده است.
این در حالی است که حکمتیار رهبر حزب اسلامی قبل از این نیز از جنگجویان این حزب خواسته بود که در درگیری بین گروه تروریستی داعش و طالبان از داعش حمایت کنند.
با این حال چندی قبل نیز «عطا محمد نور» والی بلخ به حکمتیار رهبر حزب اسلامی هشدار داده بود که اگر بیعت خود را از گروه تروریستی داعش پس نگیرد در هرجایی که سر بلند کند مورد سرکوب قرار خواهد گرفت.
اخیرا جنگجویان حزب اسلامی و به ویژه «بشیرقانت» فرمانده مشهور این حزب بارها با حمله به مساجد، مدارس و مرکز ولسوالی «چاه آب» غیرنظامیان افغان را در ولایت تخار به خاک و خون کشیده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала