اعتراض به تغییر نام صفحۀ BBC در افغانستان

© AP Photo / Kirsty Wigglesworthاعتراض به تغییر نام صفحۀ بی‌بی‌سی در افغانستان
اعتراض به تغییر نام صفحۀ بی‌بی‌سی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از شهروندان افغانستان در شبکه‌های اجتماعی کمپاین اعتراضی را در برابر تغییر نام صفحۀ «بی‌بی‌سی افغانستان» به «بی‌بی‌سی دری» آغاز کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، این کمپاین که حالا در افغانستان به یکی از موضوعات داغ شبکه‌های مجازی بدل شده است، در اعتراض به دری خواندن زبان مردم افغانستان از سوی این خبرگزاری بریتانیایی آغاز شده است. در اعتراض به این موضوع مردم «لایک» شان را از صفحۀ بی‌بی‌سی بر می‌دارند و از جمع خوانندگان آن بیرون می‌شوند.

شمار زیادی از خبرنگاران و فعالان فرهنگی افغانستان به این کمپاین پیوسته اند و حتا بعضی از خبرنگاران بی بی سی نیز شامل کسانی استند که به این موضوع اعتراض کرده اند. معترضان با هشتگ #Unlike_BBC_Dari بخش زیادی از فضای مجازی افغانستان را به این موضوع اختصاص داده اند.

 

سمیع حامد، شاعر، ترانه‌سرا و فعال فرهنگی نوشته است:

مجیب رحیمی، سخنگوی رییس‌ اجراییه دولت افغانستان نیز به این اقدام بی‌بی‌سی اعتراض کرده است:

اسماعیل شهامت، خبرنگار بی‌بی‌سی در کابل نیز به این تصمیم مدیران بخش افغانستان اعتراض کرده و به زبان انگلیسی نوشته است که با این تصمیم مخالف بوده، آن را بدون منطق می‌داند و این مسأله سبب ناراحتی مردم شده است. او گفته که صفحۀ بی‌بی‌سی دری را انلایک کرده است:

مسوولان بی‌بی‌سی هنوز در مورد این اعتراض چیزی نگفته اند، اما بر اساس آمار نشر شده در شبکه‌های مجازی در کمتر از بیست و چهار ساعت گذشته نزدیک به شش هزار خواننده، این صفحه را ترک کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала