انتقاد روسیه از «هذیان جغرافیایی» امریکا

© Sputnik / Press-service of the Ministry of Defence of the Russian Federationانتقاد روسیه از «هذیان جغرافیایی» امریکا
انتقاد روسیه از «هذیان جغرافیایی» امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه بیانیۀ اخیر ائتلاف به رهبری امریکا در سوریه را، که از فرار اعراب از مناطق تحت کنترول دولت یاد کرده بود یک «هذیان جغرافیایی» خوانده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه بیانیۀ اخیر ائتلاف به رهبری امریکا در سوریه را، که از فرار اعراب از مناطق تحت کنترول دولت یاد کرده بود یک «هذیان جغرافیایی» خوانده است.

جیمس جرارد، فرمانده عملیات ویژه ائتلاف پیش از این اعلام کرده بود که هزاران تن از باشندگان منطقۀ «دیر الزور» پس از آزادی این محل به دست دولت سوریه از این منطقه به سوی «المیادین» رفته اند. او اما تأکید کرد که اعراب به سوی جنوب نه، بلکه به سوی شمال که منطقۀ تحت تسلط حزب «سوریۀ دموکراتیک» است، مهاجرت می‌کنند.

اما، ایگور کاناشینکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه می‌گوید: «جیمس جرارد در همین یکی دو روز در مورد آن‌چه در شمال سوریه اتفاق می‌افتد، فراتز از فانتزی‌هایش سخن گفته است. از ائتلاف به رهبری امریکا انتظار چنین «هذیان جغرافیایی» را نداشتیم که از رفتن هزاران عرب به سمت «المیادین» (در جنوب) یاد کرده باشد، بعد تأکید هم کند که مردم به جنوب نه به شمال می‌روند.»

به گفتۀ سخنگوی وزیر دفاع روسیه، در سمت جنوب جایی که فرمانده ائتلاف امریکا می‌گوید شهر رقه است، جایی که سوریه‌یی ها علاقمند رفتن به آن نیستند چون «پس از بمباردمان امریکایی‌ها، دیگر حتا خود رقه وجود ندارد.»

کاناشینکوف تأکید کرد که شهر «دیرالزرور» دو هفتۀ پیش از تسلط داعش بیرون شده است و «هزاران عرب» نه تنها از این شهر فرار نمی‌کنند بلکه به سوی خانه‌های خود باز می‌کردند و از سوی مرکز همکاری‌های روسیه برای مصالحه و دیگر نهادهای کمک‌رسان بین‌المللی همکاری می‌شوند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تأکید کرد: «بسیاری از مقامات امریکا دوست دارند به جای واقعیت‌ها، آرزوهای خود را در مورد سوریه بگویند، بدون آن‌که کوچکترین اطلاعی داشته باشند در زمین چه می‌گذرد»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала